Volkswagen a inregistrat in trimestrul al doilea vanzari mai mari si cresteri ale profitului comparativ cu anul trecut, pe fundalul crizei existente in Europa. Profitul operational a fost in valoare de 3,44 miliarde de euro, iar vanzarile au ajuns la pragul de 52,1 miliarde de euro, inregistrand o crestere de 8,5%.Cresterile sunt datorate succesului inregistrat cu noile modele lansate de producatorul auto, precum si datorita reducerii cheltuielilor. Profitul inregistrat de companie este cu atat mai surprinzator cu cat vanzarile auto din zona euro se apropie de minimul ultimilor 20 de ani.
In al doilea trimestru al anului trecut, profitul operational a fost de 3,38 miliarde de euro. Analistii se asteptau la o scadere a indicatorului la 3,07 miliarde de euro, conform Bloomerg. Pe de alta parte, profitul operational al companiei a avut o scadere de 26% in primul trimestru. Ulterior insa, in urmatorul trimestru au aparut cresteri datorita cererii mari de modele Audi si Porsche la nivel mondial.
Pe de alta parte, profitul operational al Volkswagen in prima jumatate a 2013 a inregistrat o scadere de 12%, ajungand la 5,78 miliarde de euro. Producatorul auto se asteapta in continuare la cresteri, avand in vedere cererea mare de autovehicule de lux.