Persoanele fizice genereaza doar 31% din vanzarile de masini, acestea fiind sustinute in special de companii, singurele care isi pot reinnoi parcul auto. Scaderea este mai pronuntata anul acesta, comparativ cu anul trecut, cand se inregistra o scadere de 45%.
Cumparatorul care aduce profit este o corporatie, de cele mai multe ori internationala, care are puterea financiara de a-si schimba parcul auto. Clientul – persoana fizica este mai rar si uneori nu cumpara nici prin programul Rabla, avand in vedere faptul ca au ramas tichete neutilizate. De aceea ar fi necesar ca programul Rabla sa fie facut mai accesibil, considera Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Piata auto a inregistrat o scadere in primele 5 luni, de 12,1%, ajungand la 34.467 de unitati, in timp ce vanzarile de autoturisme au scazut cu 11,9%, ajungand la 28.979 unitati.
Profitul retelelor de distributie pentru autovehicule noi cu greu va depasi valoarea de zero, cifra de afaceri a companiilor din sectorul auto mergand pe acelasi trend negativ inregistrat si in 2011.
Valmar a mai spus ca nu se mai poate vorbi de profitabilitate in segmentul vanzarilor de automobile noi, avand in vedere faptul ca cei mai multi clienti achizitioneaza masini la mana a doua, astfel ca majoritatea au o vechime medie de 11,5 ani.
In primele cinci luni ale anului, au fost vandute in jur de 60.500 de autovehicule la mana a doua, comparativ cu doar 26.017 masini noi. Diferenta este mai mare anul acesta, comparativ cu anul 2011, cand vanzarile de pe cele doua segmente au avut valori apropiate: 94.488 de automobile noi si 93.300 de masini second hand.
In ceea ce priveste vanzarile de automobile in anul acesta, cifra nu va depasi 92.000 de autovehicule, conform estimarilor facute de Brent Valmar.