Romanii platesc in medie sume de zece ori mai mari pentru construirea de autostrazi la noi in tara, comparativ cu vecinii bulgari. Conform unei analize realizate de ZF pornind de la datele oferite de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), un kilometru din autostrada Gilau – Campia Turzii – Turda a avut un cost mediu de 23 de milioane de euro.
Comparativ, cea mai mica suma platita pe un kilometru de autostrada a fost de 3,5 milioane de euro, in cazul autostrazii Timisoara – Arad.
In ceea ce priveste Bulgaria, un kilometru de autostrada costa in jur de 2,2 milioane de euro, cum se intampla in cazul autostrazii Stara Zagora – Karnobat.
Un kilometru de autostrada in Ungaria a costat in jur de 6,6 milioane de euro, in timp ce in Polonia, pretul este mult mai mare, de 30 de milioane de euro pe un kilometru de autostrada, pentru o portiune formata din 9 kilometri care trece prin apropierea capitalei Varsovia.
Conform oficialilor de la CNADNR, costurile care sunt stabilite pentru realizarea unei autostrazi sunt influentate de zona de relief pe care se face constructia, dar si de solutiile tehnice care sunt folosite.
In perioada 2006 – 2013, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a avut un buget de 13 miliarde de euro, destinati construirii de autostrazi si reabilitarii de drumuri nationale.