Patronatele din domeniul transporturilor, reprezentate de Confederatia Nationala Rutiera, Federatia Operatorilor Romani de Transport si Federatia Europa cer ca pretul pentru rovinieta sa fie redus, avand in vedere faptul ca, din cele 365 de zile ale unui an, masinile lor circula pe sosele doar in jur de 200 de zile anual. In plus, acestia sunt nemultumiti si de starea precara a infrastructurii.
Patronatele din transporturi au realizat un calcul in urma caruia a rezultat ca perioada efectiva in care se circula este de 200 de zile. Din cele 365 de zile ale anului au fost scazute zilele obligatorii de odihna saptamanala (104 zile pe an) si zilele libere oficiale (de exemplu, 11 zile in 2012). De asemenea s-a tinut cont de diversele restrictii impuse de canicula sau de viscol si drumuri impracticabile pe perioada iernii.
In plus, pretul rovinietei este considerat nejustificat de mare, avand in vedere faptul ca taxa de drum la nivel european se plateste doar pentru folosinta autostrazilor si a portiunilor modernizate ale drumurilor europene. In prezent insa, transportatorii nu au voie sa circule pe toata perioada valabilitatii rovinietei si nu au acces pe toate autostrazile si drumurile europene reabilitate.
De exemplu, in Ungaria, pretul vinietei pentru 13 luni (396 de zile) este de 830 de euro, iar pentru un an 766 de euro, in conditiile in care exista o retea de peste 1.300 de km de autostrazi.
„Raportat la infrastructura romaneasca, 1.210 euro – pretul actual al rovinietei pentru un an pentru un autotractor cu semiremorca (categoria F) in Romania – este o valoare mult prea mare pentru ceea ce primim in schimb. Credem ca o valoare de maxim 700 euro/an pentru rovinieta F, respectiv reducerea exponentiala a pretului pentru celelalte categorii, ar avea ca si consecinta o marire a sumei global colectate din rovinieta”, au spus transportatorii intr-un comunicat.
Patronatele din transporturi au transmis catre Guvern un memoriu care solicita reducerea pretului pentru rovinieta care este platita de cei din domeniu, pe baza prevederilor Regulamentului CE 561/2006, referitor la timpii de conducere si de odihna care limiteaza firmele de transport sa foloseasca doar partial infrastructura rutiera.