Din ce în ce mai multe persoane optează pentru utilizarea transportului personal, în defavoarea celui în comun, iar acest lucru a rezultat nu doar într-o explozie a numărul de mașini vândute, dar și în orașe din ce în ce mai aglomerate. Care sunt cele mai aglomerate orase din lume?
În cazul în care optați pentru viața într-un oraș mare, cum ar fi New York, Paris, Bruxelles, Moscova, va trebui să vă asumați riscul și să vă reorganizați timpul din cauza traficului intens.
Din nefericire pentru români, București nu face excepție de la regulă, deși nu este la fel de mare și populat precum este New York, în ultimii ani, traficul a urcat destul de mult în topul dezavantajelor de a trăi în capitală, acesta fiind chiar declarat unul din cele mai aglomerate orase din lume.
Pint.ro, broker de asigurări, va elabora în acest articol, una din cele mai mari probleme urbane, pe o scară globală, care va deveni din ce în ce mai serioasă, atâta timp cât numărul de șoferi va fi în creștere.
Cauzele producerii traficului în cele mai aglomerate orase din lume
De foarte multe ori, poate v-ați aflat în situația de a aștepta ore în șir în trafic, fără să fi luat în calcul acest lucru. Cei care locuiesc în orașe mari precum New York sau Paris, știu că trebuie să își ia întotdeauna măsuri de precauție, acestea fiind unele din cele mai aglomerate orase din lume.
În repetate rânduri, semafoarele nesincronizate sunt cele care produc trafic pe bulevardele centrale ale marilor orașe. Acestea creează o discordanță între ritmul de circulație al mașinilor și cel al pietonilor, rezultând în trafic îngreunat.
Un alt factor care influențează aglomerația pe șosele reprezintă structurarea precară a acestora. Gropile și străzile neasfaltate îngreunează calitatea transportului pe marile șosele din lume, iar procesul de reparare al acestora, care de cele mai mult ori este de durată, poate stopa o întreagă bandă de circulație, ceea ce determină înghesuirea autoturismelor pe o singură bandă.
Dar orașele care au un nivel de infrastructură rutieră ridicat se confruntă cu alte dificultăți. Pe lângă accidentele brutale, care necesită ore îndelungate de anchetă, traficul se poate forma și din cauza anumitor șoferi, fie ei mai puțin experimentați, care declanșează traficul prin schimbarea vitezei de circulație.
Oamenii de știință au făcut mai multe analize pentru a ajunge la motivul suspect din cauza căruia se declanșează traficul în situații fără accidente, fără lucrări de construcții și fără probleme tehnice.
Topul celor mai aglomerate orase din lume
Capitala României ocupă locul 8 în topul celor mai aglomerate orașe din lume, realizat de producătorul de sisteme de GPS, Tomtom. Pe primele trei poziții, surprinzător, se află cel mai mare oraș din Turcia, Istanbul, Moscova, capitala Rusiei, și Kiev, capitala Ucrainei, dar acest lucru nu înseamnă că orașele din vestul Europei nu au și ele probleme în trafic.
În București, deplasările spre centrul orașului se fac mereu cu dificultate, în special în timpul săptămânii. Cele mai aglomerate zile sunt joia și vinerea, iar orele de vârf încep la 17:00 și se termină la 19:00.
Dar aglomerația se poate forma și de dimineață sau la prânz. De reținut este faptul că nu doar deplasările în centrul orașului se fac destul de încet în intervalul anumitor ore. Cei care circulă dinspre periferia orașului vor avea de așteptat pe șoselele care fac legătură cu șoseaua de centură, mai ales între orele 7 și 10 dimineața.
După-amiaza începe o altă rundă de circulație îngreunată, deoarece cele mai multe persoane se întorc acasă din tura de dimineață.
Cele mai aglomerate zone din Capitală
Cele mai aglomerate zone din capitala României, potrivit poliției, sunt porțiunea dintre Piața Victoriei și Piața Unirii, Șoseaua Ștefan cel Mare, Căile Dorobanți și 13 Septembrie, dar și Bulevardul Iuliu Maniu și zona Pieței Sudului.
În zonele menționate mai sus, circulația poate fi îngreunată în orice moment al zilei, din cauza numărului mare de autoturisme care circulă prin zonă și implicit, a numărului mare de evenimente care se pot întâmplă acolo. În aceste zone puteți pierde chiar și 2 ore în aglomerație, depinzând foarte mult de fluiditatea momentului în care intrați în zona aglomerată.
În medie, populația bucureșteană pierde 98 de ore pe an din cauza aglomerației intense de pe șosele. Acest lucru influențează dorința tot mai acerbă a angajaților pentru continuarea în regim remote — desfășurarea activității de lucru exclusiv de acasă.
Consecințele cauzate de trafic
Prima consecință, și cea mai evidentă, este poluarea. Pe lângă faptul că se face destul de multă risipă de combustibil, o dată ce mașina stagnează minute în șir sau merge mai lent, consumă mai mult combustibil. Iar acest lucru face ca aerul să devină și mai poluat, luând în considerare și numărul mare de mașini din trafic.
Asta face ca rata de poluare din București să crească, capitala devenind nu doar unul din cele mai aglomerate orașe din lume, dar și unul din cele mai poluate. Trebuie luat la socoteală și faptul că o dată ce consumul de combustibil este ridicat, bugetul șoferilor va fi afectat, aceștia fiind nevoiți să facă plinul mai des sau mai consistent.
O altă consecință ar fi întârzierile în lanț, și efectele psihologice, deoarece blocajul din trafic poate să-i creeze individului stări de anxietate, nerăbdare și frustrare.
Atât mașinile de poliție, cât și ambulanțele sau mașinile de pompieri pot fi blocate odată intrate în trafic. Acest lucru poate fi destul de grav, în momentul în care există o urgență, iar viețile unor oameni nevinovați pot fi puse în pericol.
Acțiuni care ar putea remedia traficul
Încă din perioada pre-pandemică, tot mai mulți locuitori ai orașelor mari din lume au dorit să lucreze de acasă, tocmai din cauza timpului pierdut în trafic. Telemunca sau forma de muncă hibrid ar putea fi soluții care să rezolve problema cu traficul global.
Marea Britanie, a propus ca una din soluții, mai ales în capitala regatului, să fie montarea de camere de supravegheat, pentru a putea depista cauzele care produc trafic. Tot Marea Britanie a investit în infrastructura pentru biciclete, lucru ce ar mai fluidiza traficul. În New York, s-a propus extinderea locurilor de parcare și încurajarea cetățenilor de a merge cu transportul în comun sau cu cel alternativ.
Cea mai bune soluții rămân în continuare construirea de pasaje subterane și folosirea transportului alternativ. București este încă în proces de dezvoltare urbană, dar an de an se lucrează la modernizarea șoselelor pentru o mai bună circulație pe drumurile capitalei.
Într-un trafic aglomerat, apariția accidentelor rutiere este iminentă. Pentru acoperirea cheltuielilor în caz de accident rutier, comandă asigurare RCA de la Pint.ro, simplu și rapid!