Chiar daca exista un scepticism clar legat de lipsa infrastructurii pentru acest gen de autovehicule, Toyota vrea sa scoata la vanzare anul viitor masini alimentate cu hidrogen.
La inceputul anului Toyota a prezentat la saloanele auto de la Detroit si Las Vegas prototipul numit FCV (Fuel Cell Vehicle)
FCV este un model berlina cu o lungime de 4,87 metri. Sistemul bazat pe hidrogen asigura o autonomie maxima de 500 km, cu mult mai mult fata de ce pot oferi masinile electrice. Emisiile nocive ale acestei masini vor fi zero.
In prima faza Toyota va produce un numar restrans de unitati sub 10.000. Preturile vor varia intre 50.000 si 100.000 de dolari si vpr fi vamdute in special in California. In acest stat Toyota va amenaja un mic lanta de statii de alimentare pentru a satisface nevoia de hidrogen.
Japonezii declara ca hidrogenul poate fi obtinut din combustibili fosili precum metanul. Acestia mai spun ca acest tip de alimentare este ecologic, curat si nu emana decat vapori de apa si caldura.
Unul dintre obstacolele pe care producatorii trebuie sa le rezolve este pericolul ca rezervorul cu hidrogen sa explodeze. Pentru a demonstra durabilitatea rezervoarelor de pe FCV, Toyota le-a testat tragand cu gloante in ele.
Insa ce mai mare problema este cea a infrastructurii. Cei de la Toyota se intreaba daca interesul publicului pentru acest tip de masini va fi suficient de mare, ca sa merite construirea de retele de alimentare.