Tinerii ar renunta mai repede la masina decat la gadget-uri precum laptopuri, smartphone sau tableta, aspect care ii ingrijoreaza pe producatorii auto americani si care ar putea scadea vanzarile din SUA cu 2 milioane de unitati pe an.
Salariile mai mici platite tinerilor si preferinta acestora pentru gadgeturi in defavoarea masinilor ar putea duce la vanzari auto de maxim 15 milioane de unitati pe an, dupa parerea lui Dan Luria, economist la Michigan Manufacturing Technology Center.
“O masina reprezinta un simbol al libertatii. Insa comparativ cu trecutul, acum exista mai multe moduri prin care un exponent al actualei generatii tinere poate obtine aceasta libertate”, a spus Alexander Edwards, presedinte al diviziei auto la compania de consultanta Strategic Vision din San Diego.
In plus, cei care locuiesc in orase mari, unde transportul public este rapid, nu vad in masina un avantaj real. In plus, cheltuielile mari impuse atat de achizitia unei masini, cat si de intretinerea ei ulterioara ii descurajeaza pe multi sa faca acest pas.
In 2010, 81% dintre persoanele cu varsta cuprinsa intre 20 si 24 de ani detineau un permis de conducere, comparativ cu un procent de 92%, inregistrat in 1983, conform datelor furnizate de Institutul de Cercetare in Transporturi al Universitatii din Michigan.
In primele sapte luni ale anului, vanzarile de autoturisme au inregistrat o crestere de 14% in SUA, ajungand la 8,43 milioane de unitati, fiind asteptata o cifra totala de 14 milioane pentru acest an.