Soferii care conduc masini BMW au fost catalogati in cadrul unor studii drept cei mai agresivi din trafic, in special cei care detin un BMW de culoare albastra. Conform studiilor, soferii care detin masini scumpe, cum ar fi BMW sau Mercedes-Benz, conduc mult mai agresiv comparativ cu alti soferi si au obiceiul sa incalce legea si regulile rutiere mai des.
Primul studiu a fost realizat de catre Universitatea din California, care a testat modalitatile in care reactioneaza diferiti soferi in relatia cu pietonii si atunci cand trebuie sa opreasca la semafor. Conform The New York Times, in ambele cazuri, cei mai multi soferi cu masini marca BMW tind sa nu isi astepte randul atunci cand sunt la semafor sau sa agreseze verbal pietonii.
Un alt studiu a fost realizat de Daily Mail, care a cerut vizitatorilor sa spuna care sunt cei mai nervosi soferi din trafic, in functie de masinile pe care le conduc. Din nou au fost nominalizati posesorii de BMW si in special cei cu autovehicule BMW albastre.
Alti soferi periculosi in trafic au fost identificati si posesorii de Land Rover, Audi si Subaru. Cele mai intalnite culori in cazul masinilor de acest tip au fost negrul, argintiul, verdele si rosul. In fruntea topului a ramas insa BMW-ul albastru.
“8 din 10 masini se comporta asa cum trebuie in trafic. Insa se poate observa aceasta tendinta a soferilor de a incalca regulile rutiere atunci cand se afla la volanul unor masini scumpe. Una dintre cele mai intalnite tendinte a fost aceea ca soferii din autovehiculele de lux erau mai putin dispusi sa opreasca la stopuri, iar soferii BMW au reiesit ca fiind cei mai agresivi in trafic.”, a spus cercetatorul Paul K. Piff.
Pe de alta parte, modelele Seria 3 si 7 de la BMW ocupa primul loc in ceea ce priveste topul masinilor cu cele mai multe accidente din SUA, conform statisticilor realizate de companiile de asigurari auto din State. Asiguratorii au fost nevoiti sa ofere cele mai mari daune pentru astfel de masini, dublu fata de restul autovehiculelor care sunt inmatriculate in SUA, conform New York Times.