Sistemul eCall trebuie sa fie instalat in autovehicul si pe deplin functional, pana in anul 2015. Acesta este un dispozitiv de alertare a numarului european de urgenta 112, ce o sa coste in jur de 100 euro.
Cum functioneaza mai exact sistemul eCall?
Sistemul eCall se declanseaza automat in momentul in care senzorii din interiorul vehiculului detecteaza un accident rutier grav. Odata declansat, sistemul formeaza numarul european de urgenta 112, stabileste o legatura telefonica cu centrul corespunzator de preluare a apelurilor de urgenta si transmite serviciilor de salvare detalii despre accident (inclusiv ora la care acesta a avut loc, pozitia exacta a vehiculului accidentat si directia deplasarii). Important: Un apel de tip eCall poate fi declansat si manual, prin simpla apasare a unui buton din interiorul masinii, de exemplu de catre un martor la un accident grav.
Obiectivul Comisiei este ca serviciul eCall sa fie functional in intreaga UE, dar si in Croatia, Islanda, Norvegia, Elvetia.
„Se estimeaza ca instalarea sistemului eCall in fiecare automobil nou costa mai putin de o suta de euro. Pentru a nu suscita preocupari legate de protectia vietii private, trebuie mentionat ca sistemul eCall nu permite urmarirea vehiculelor, deoarece ramane inactiv si nu transmite semnale pana in momentul in care este activat de producerea un accident”, afirma CE
Practic, toate statele membre UE sunt indemnate să se asigure că operatorii de telefonie mobilă tratează apelurile transmise de dispozitivele eCall aşa cum tratează şi celelalte apeluri la numărul 112, adică acordându-le prioritate şi netaxându-le. Comisia Europeană (CE) a adoptat joi, 8 septembrie, prima masura vizand sa garanteze ca, pana in 2015, automobilul fiecarui cetatean UE sa poata apela serviciile de urgenta in locul soferului in cazul in care este victima unui accident grav.
In acest moment doar 0,7% din automobilele din UE sunt echipate cu aceste sisteme automate de apel de urgenta. Sursa: mediafax