Producatorii auto prezenti la Salonul auto de la Frankfurt vin cu reduceri importante pentru clientii prezenti. Salonul auto, care se desfasoara in perioada 12-22 septembrie va aduce vizitatorilor 70 de modele auto noi, dar si concepte. De asemenea, potentialii clienti vor beneficia de reduceri pentru stocurile mai vechi.“Cum piata este in situatie de supracapacitate, iar constructorii vor sa mentina cotele de piata, exista rabaturi enorme, ceea ce face ca toate marcile generalist sa piarda bani in Europa”, a spus Yves Lacroix, analist la un asigurator de credite.
Ce reduceri ofera marcile auto prezente la Salonul Auto de la Frankfurt?
Citroen – ofera automobilul de oras C1 la pretul de 7.990 de euro, adaugandu-se si o “prima verde” in valoare de 3.710 euro la returnarea unei masini mai vechi de 8 ani.
Ford – acorda o reducere de 4.110 de euro in cazul Fiesta, cu o prima de 1.000 de euro daca este adus un model vechi si 1.000 de euro atunci cand masina veche are mai mult de 10 ani. Pretul final este de 9.490 de euro.
Volkswagen – pentru un model Passat se ofera un pret de pornire de 22.030 de euro, daca este predata o masina veche, moment in care sunt acordate doua prime verzi, in valoare de 1.500 de euro si de alti 1.000 de euro.
Dincolo de reducerile de pret, constructorii auto vin si cu alte beneficii tentante pentru potentialii clienti, cum ar fi intretinerea gratuita a masinii timp de 7 ani in cazul cumpararii monovolumului Carens al producatorului Kia, sau asigurare pentru clientii francezi daca isi pierd locul de munca in cazul Hyundai, oferind o indemnizatie lunara in valoare de 300 de euro, precum si consultanta pentru angajare.
In urma unor astfel de tehnici de marketing, cumparatorii obtin in medie o reducere de 11% la pretul de cumparare al unei masini noi.
In 2013 este asteptata o contractare a pietei auto europene cu 5%.