Soferii romani isi achizitioneaza in special masini second-hand, in detrimentul celor noi, iar pretul cautat este de sub 3.000 de euro. Astfel, in luna iulie, cele mai cautate trei modele de masini la mana a doua au fost reprezentate de Volkswagen Golf III, Golf IV si BMW Seria 3, cele mai multe fiind masini cu o varsta medie de 15 ani.
Anul trecut, cele mai cautate modele erau VW Golf IV si Opel Astra G.
Cele mai multe masini cumparate la mana a doua, in jur de 18.000, au o vechime cuprinsa intre 10 si 23 de ani, intrand la normele de poluare non-Euro, Euro 1 si 2, cele mai ridicate cote de poluare.
Soferii romani sunt dispusi sa dea in jur de 3.000 de euro sau chiar sub 1.000 de euro pentru o masina second – hand, in timp ce cea mai ieftina masina noua costa peste 6.000 de euro.
Trendul de achizitie de masini second – hand cu grad mare de poluare nu este unul favorabil pe termen lung, avand in vedere faptul ca statul investeste in jur de 500 de mil. de euro in programul Rabla tocmai pentru a elimina din traficul din tara masinile vechi. Astfel, in conditiile in care statul scoate din uz 20.000 de masini cu o vechime de peste 10 ani, intr-o singura luna sunt importate alte 18.000 de masini vechi.
“Daca a crescut taxa pentru masinile Euro 3 si Euro 4, acum clientii s-au orientat catre Euro 1 si 2, iar acest lucru se poate observa din statistici. Pe langa masinile vechi preferate acum pentru timbrul de mediu redus, sunt si multe masini cu preturi de 1.000 – 13.000 de euro, ceea ce reprezinta o concurenta directa pentru automobilele noi”, a spus directorul grupului Radacini, Nicolae Sorescu.
1 comentariu
In Romania se face absolut tot posibilul ca oamenii saraci sa devina si mai saraci si mai putin liberi!Libertatea de miscare data de automobile este pe cat se poate de sabotata de autoritatile statului indiferent de culoare politica a celor ce guverneaza.RCA-ul creste de la an la an nu doar pentru ca exista o rata a inflatiei,ci pentru ca tot mai multi bogatani isi cumpara masini tot mai scumpe si mai noi si asigurarile trebuie sa „aspire”sume tot mai mari pentru a putea acoperi pagubele.In fapt cei ce au bani si epateaza acest lucru schimband masinile mai devreme de 5 ani care zic eu ca este un termen rezonabil ar trebui sa isi acopere aceasta diferenta pusa in carca celor saraci ce nu-si permit sa-si schimbe masinile nici macar la 10-15 ani si atunci cand o fac o fac cumparand alta msina tot second hand ceva mai putin batrana decat cea veche!Cine doreste sa epateze ar trebui pus sa plateasca potentialele cheltuieli generate de moftul propriu.