Decontarea reparatiilor la masina pe baza politei Casco mareste costurile pentru soferi, conform statisticilor realizate de autoritatea britanica de protectie a consumatorului si de supraveghere a concurentei – Office for Fair Trading (OFT).
In momentul in care are loc un accident, cheltuielile cu reparatiile necesare pentru masina lovita sunt suportate de compania de asigurare a soferului vinovat. De cele mai multe ori insa, aceasta nu are control asupra modului in care sunt realizate reparatiile si nici asupra costurilor implicate.
De multe ori insa, soferii pagubiti isi repara masinile pe baza politei Casco, iar ulterior companiile de asigurare isi recupereaza banii de la societatile de asigurare ale celor vinovati. Din moment ce o companie de asigurare stie sigur ca isi va recupera banii de la concurenta, nu sunt tinute in frau costurile, care pot deveni nefiresc de mari.
Ulterior, costurile cresc si pentru companiile care emit politele, iar tarifarea excesiva se regaseste in cele din urma in prime de asigurare din ce in ce mai mari.
“Competitia pe aceasta piata nu pare sa functioneze in avantajul soferilor. Interesul societatilor de asigurare este sa castige un avantaj competitional major in momentul in care cresc costurile pentru companiile concurente, aspect care duce in cele din urma la preturi mai mari decat ar fi cazul la asigurarile auto”, a spus directorul executiv al OFT, John Fingleton.
Drept urmare, autoritatea britanica a decis deschiderea unei anchete de catre Consiliul Concurentei in acest sens, in asa fel incat sa fie identificate principalele probleme din sistem si implicit gasirea unor solutii in favoarea consumatorilor.
In Romania sunt asteptate de asemenea scumpiri in ceea ce priveste preturile pentru politele RCA si Casco, avand in vedere faptul ca valoarea daunelor si ulterior a despagubirilor a crescut.
Daunele platite de companiile de asigurari pe segmentul de RCA sunt mai mari cu 33% anul acesta comparativ cu 2011, ajungand la valoarea de 469,75 milioane de lei, pe fundalul scaderii cu 3% a primelor brute subscrise, conform datelor furnizate de UNSAR.
Si pe segmentul asigurarilor Casco, rata despagubirilor a inregistrat o crestere majora, de 25%, in timp ce primele brute subscrise au scazut cu 9% in primele trei luni ale anului. De asemenea, parcul auto nu beneficiaza de reinnoire, astfel ca majoritatea masinilor sunt vechi si nu mai pot beneficia de asigurare Casco dupa varsta de 8-10 ani. In primele 5 luni ale anului, piata auto a inregistrat o scadere de 12,1%, iar vanzarile de autoturisme s-au micsorat cu 11,9%.