Renault si Dacia au deschis o noua fabrica in Tanger, Maroc, unde va fi produs si noul monovolum Lodgy, iar productia va fi una masiva, cu 400.000 de unitati pe an preconizate pentru 2013, care se va axa in special pe masini “low cost”.
Pentru realizarea acesteia a fost necesara o investitie de un miliard de euro, iar tehnologia folosita este creata astfel incat sa reduca impactul asupra mediului inconjurator. Emisiile toxice vor fi cu 98% mai reduse decat cele produse de o uzina conventionala, consumul de apa este mai mic cu 70%, iar deseurile industriale nu vor mai fi raspandite in natura.
Prin amplasarea fabricii in Maroc, Renault nu va trebui sa plateasca taxa pe companii timp de 5 ani sau o taxa de export, iar formalitatile vamale vor fi mult mai repede puse in practica.
De asemenea, si cheltuielile cu salariile angajatilor vor fi mai reduse, avand in vedere faptul ca salariul mediu in Maroc este de 250 de euro, fata de 450 de euro, cum este in Romania.
Fabrica din Tanger va produce monovolumul Lodgy, la care se adauga doua vehicule utilitare.
Diverse componente precum cutiile de viteza sau motoarele vor fi importate din tari precum Franta, Spania si Romania. Una dintre cele mai importante piete de desfacere a masinilor produse in uzina din Maroc va fi reprezentata de Europa.
Dupa spusele presedintelui Renault-Nissan, Carlos Ghosn, aparitia noului Lodgy si deschiderea uzinei din Maroc reprezinta cele mai importante evenimente pentru compania auto pe care o conduce pe anul 2012.