Registrul Auto Roman (RAR) va inregistra in timp real masinile depistate cu probleme tehnice grave, prin intermediul unei aplicatii online. Posibilitatea de a utiliza astfel de autovehicule va fi blocata in timp real, astfel ca acestea nu vor mai putea circula legal pe drumurile publice, avand in vedere faptul ca pun in pericol siguranta participantilor la trafic.
“Prin aceasta aplicatie online se realizeaza inregistrarea instant in bazele de date ale RAR, a raportului de control tehnic in trafic, precum si tiparirea acestuia la momentul controlului prin utilizarea imprimantelor cu care au fost dotate laboratoarele destinate acestei activitati”, conform comunicatului RAR.
De asemenea, aplicatia va avea si rolul de cautare in bazele de date deja existente a unor informatii referitoare la autovehiculul care este verificat, cum ar fi: caracteristici tehnice mentionate in Cartea de identitate (CIV), inspectii tehnice periodice (ITP) de pana atunci, precum si controale tehnice in trafic (CTT) care au fost facute anterior.
Baza de date va cuprinde si masurile care au fost luate in urma verificarii tehnice facute de RAR: retinerea certificatului de inmatriculare, a carnetului de conducere, anularea ITP-ului si imobilizarea autovehicului.
In momentul in care masina este depistata cu defectiuni tehnice majore, RAR va bloca autovehiculul in baza de date, pana in momentul in care problemele vor fi remediate si apoi inregistrate in sistem.
In vara anului trecut, estimarile RAR aratau ca in jur de 60% din masinile verificate prezentau probleme tehnice sau nereguli in ceea ce priveste documentele.
Cele mai intalnite defectiuni tehnice erau reprezentate de proasta functionare a farurilor si a semnalizarii, de starea necorespunzatoare a sasiului, a caroseriei si pneurilor. De asemenea au fost identificate jocuri anormale la articulatiile puntilor din fata si spate sau la mecanismul de directie, precum si probleme la sistemul de franare.
Dintre toate masinile verificate si in cazul carora au fost descoperite nereguli tehnice, 20,4% dintre acestea sunt considerate de RAR ca reprezentand un pericol iminent de accident.