Cumpărarea unei mașini este a doua cea mai scumpă achiziție din viața oricărui consumator. Găsirea mărcii și a modelului potrivit poate fi un proces confuz, mai ales atunci când nu ești sigur de opțiunile pe care le ai. Deschizi ochii și vezi peste tot „oferte excelente” și „tarife speciale”, însă nu ești foarte convins ce ai putea să alegi pentru propriul tău confort.
Cine te-ar putea învinui în ziua de astăzi? Drumurile pe care circulăm, agitația din trafic și tot mai mulți șoferi care și-au făcut apariția pe șosele, impun alegerea unei mașini sigure, cu care să te poți deplasa și pe care, în caz de accident, să știi sigur că o poți repara. Ca să te asiguri că te lansezi în siguranță pe șoselele autohtone și nu numai, îți propunem să verifici oferta de RCA asigurări disponibile pe Pint.ro.
Dacă ești în căutarea unei mașini fiabile, care să facă față drumurilor și pe care să știi sigur că o poți repara din punctul de vedere al costurilor, propunerea noastră este, bineînțeles, Dacia. Cu o istorie lungă și impresionantă, modelele Dacia au ajuns în doar 15 ani de existență în garajele tuturor românilor, dar surprinzător, și în cele ale străinilor.
Urmărește în continuare articolul și hai să descoperim împreună cum a transformat Dacia sectorul auto în doar 15 ani. Ne întoarcem în timp și ne aplecăm asupra uneia dintre cele mai impresionante povești de succes, de la lansarea primului Logan în Europa la o gamă completă și diversificată care promite prima mașină 100% electrică.
România anului 1966: Se naște primul model revoluționar de automobil la prețuri accesibile
Ne întoarcem puțin în timp, într-o Românie comunistă dominată de un regim totalitar aprig, în care, totuși, a început povestea de succes a celebrei Dacia. S-a dorit proiectarea unei mașini occidentale care să reducă dependența românilor de bunurile de consul importate. Mai mult decât atât, vehiculul trebuia să fie ieftin și suficient de încăpător pentru o familie.
Sub egida UAP – Uzina de Autoturisme Pitești și întotdeauna asociat cu grupul Renault, producătorul de mașini avea să lanseze primul model de vehicul, disponibil doar pe piața românească la acea vreme. Mașina nu a fost un model nou, ci un Renault 8 care a fost numit Dacia 1100 și asamblat cu piese fabricate în Franța.
Noutatea acestui model a fost dată de aplicarea unei metode de proiectare la cost, ce avea să revoluționeze industria la acea vreme. De la început până la sfârșit, prețul final de vânzare a fost inclus în fiecare constrângere tehnică. Fără a compromite fiabilitatea și siguranța, optimizarea costurilor a reprezentat un imperativ în fiecare dintre etapele de proiectare ale vehiculului.
Dacia 1300 și Dacia 1310
Anul 1969 aduce un nou model: Dacia 1300. Un model nou, dar o mașină veche. Dacia 1300 este copia unui Renault 12 care avea să aibă o durată impresionantă de viață. Ultimul model a fost construit până în 2004, iar diferențele au constat în modificări de design și modernizările aplicate pe parcurs.
În 1989, a fost lansată o nouă generație Dacia 1310 ce a produs o modificare minoră a generației anterioare prin aplicarea unor faruri noi. O nouă versiune liftback numită Dacia 1325 Liberta a fost introdusă în 1990.
Loganul zilelor noastre
Un model iconic, Dacia Logan a început să fie comercializat în toată Europa o dată cu anul 2005, deși lansarea lui a avut loc în 2004. Loganul a revoluționat din nou așteptările industriei, întrucât piața automobilelor a fost impresionată cu un nou preț de cumpărare al unei mașini noi, comparabil cu cel de cumpărare al unei mașini second-hand.
Logan a fost conceput de la bun început ca o mașină accesibilă, iar succesul covârșitor a fost dat de primirea pe care oamenii i-au dat-o modelului. Și-au dorit o mașină ieftină, fără prea mari pretenții, dar pe care să o poată repara singuri și pentru care să nu le plângă buzunarul în caz că o bușesc. De aceea, până în prezent oferta de asigurări RCA se pliază excelent pe toate modelele Dacia. Costuri accesibile și o asigurare menită să îți ofere încrederea că te poți lansa pe drumurile publice găsești doar la Pint.ro.
Dacia Sandero și Dacia Sandero Stepway
Succesul Loganului a încurajat brandul să își extindă gama în 2008 cu alte două modele ce aveau să cunoască succesul. Au îmbinat un interior spațios într-un design compact și au creat o berlină versatilă ce poate răspunde provocărilor drumului.
Încurajată de succesul Logan, Dacia și-a extins gama în 2008 cu Sandero și versiunea SUV, Sandero Stepway. Combinând ergonomia cu un interior spațios, această berlină este suficient de versatilă pentru a face față oricărei provocări.
Dacia oferă variante și pentru iubitori de SUV
O nouă revoluție a început în 2010 o dată cu lansarea Dacia Duster. Un model sport, adaptat unor nevoi de drum anevoios, această mașină a făcut ca segmentul SUV-urilor, format până la momentul respectiv doar din modele de top, să fie mult mai accesibil.
Schimbarea de azi pentru provocările de mâine
Chiar și în prezent, marca Dacia rămâne brandul care se ridică la așteptările clienților săi. Mereu pregătit să răspundă provocărilor, Dacia va începe producția unor vehicule electrice la prețuri accesibile. Așa cum ne-a obișnuit, Dacia Spring, noul model electric în 5 uși și o autonomie de aproape 200 km reprezintă dovada vie că Dacia rămâne un brand fidel valorilor îndrăznețe, promițând o modalitate durabilă și accesibilă tuturor.
În combinație cu oferta potrivită de RCA asigurări pe care o găsești pe Pint.ro, modelele Dacia sunt astăzi cele mai sigure și rentabile pentru deplasarea pe drumuri scurte, dar și pentru aventurile la drum anevoios.