• Blog Pint
  • Asigurari Auto
    • Asigurare Rca
    • Asigurare Casco
  • Asigurare Calatorie
  • Asigurare Locuinta
  • Asistenta rutiera
Facebook Twitter Instagram
miercuri, mai 21
Facebook Twitter Instagram
Noutati despre asigurari si lumea soferilorNoutati despre asigurari si lumea soferilor
  • Blog Pint
  • Asigurari Auto
    • Asigurare Rca
    • Asigurare Casco
  • Asigurare Calatorie
  • Asigurare Locuinta
  • Asistenta rutiera
Noutati despre asigurari si lumea soferilorNoutati despre asigurari si lumea soferilor
Informatii utile Auto si Asigurari

Piata auto, in scadere cu 19%, aproape de nivelul din 2000

adminBy admin17/09/2012Updated:01/09/2021Niciun comentariu2 Mins Read

Piata auto a inregistrat o scadere de 19% in primele 8 luni ale anului, ajungand la 56.853 de unitati. Vanzarile de autoturisme au scazut cu 22%, ajungand la nivelul de 46.823 de unitati, aproape de nivelul inregistrat in anul 2000, conform datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Scaderi in ceea ce priveste piata auto au fost semnalate si la nivelul Uniunii Europene, de aproximativ 7%. Scaderi mai insemnate, cuprinse intre -40% si -14% au fost inregistrate in state precum Portugalia, Grecia, Italia si Franta.

Dupa parerea reprezentantilor APIA, vanzarile reduse de autoturisme la noi in tara se datoreaza in mare parte derularii defectuoase a Programului Rabla, faptul ca taxa auto pe emisii poluante nu este folosita drept un instrument de stimulare a achizitiei de masini noi, precum si puterea redusa de cumparare a soferilor romani.

Un alt inconvenient al Programului Rabla a fost reprezentat de intarzierile inregistrate la recuperarea sumelor de bani de catre participantii la program.

In primele opt luni ale anului au fost inmatriculate de 2,5 ori mai multe vehicule de ocazie decat noi, trend care a fost incurajat si de faptul ca taxa pentru inmatricularile de autoturisme second hand a fost redusa cu 25% incepand cu ianuarie 2012.

In plus, piata auto este sustinuta intr-o proportie de 68% in special de achizitiile de masini realizate de companii. In 2011, procentul era de 56%.

Cel mai vandut brand auto ramane Dacia, cu 12.223 de unitati, reprezentand 26,1% din total. Locul doi este ocupat de Volkswagen, cu 5.345 de unitati, locul trei de Skoda, cu 4.409 unitati. Ulterior, pe urmatoarele locuri se claseaza Renault, cu 3.189 de unitati, Ford, cu 3.041 unitati si Hyundai, cu 2.078 de unitati.

Cea mai vanduta masina in primele opt luni ale anului este Dacia Logan, cu vanzari totale de 6.175 de unitati, urmata de Dacia Duster, cu 3.423 de unitati si de Skoda Octavia, cu 2.348 de unitati.

In acest an sunt asteptate vanzari de 85.000 de unitati, fiind luate in calcul autoturismele si vehiculele comerciale usoare si grele la un loc. Astfel, va fi inregistrata o scadere de 22% comparativ cu anul trecut, ajungandu-se la nivelul inregistrat in anul 2000.

 

APIA piata auto vanzari auto
admin

Related Posts

Martori bord: de ce se aprind martorii de bord și ce trebuie să faci?

07/05/2025

Când s-a aplicat legea Anastasia prima dată și ce implică?

04/03/2025

9 contraventii rutiere care duc la suspendarea permisului auto

04/02/2025

Arta de a compara tarifele RCA – Secretele unui calcul corect

09/01/2025
Add A Comment

Comments are closed.

Categorii
  • Concursuri
  • Infografice
  • Informatii utile Auto si Asigurari
  • Interviu
  • Jurnal de sofer roman
  • Stiri Asigurari
  • Uncategorized
  • Zambet la volan
© 2025 Pint.ro.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.