Piata auto din Europa a scazut cu 6,8% in primele sase luni ale anului, de la 7,130 de milioane de unitati la 6,644 de milioane de unitati. Cele mai pronuntate scaderi au fost inregistrate in Grecia si Portugalia, trecand de 40%. Cele mai reduse vanzari in cazul marcilor auto au fost inregistrate la Mitsubishi si Alfa Romeo.
In schimb, trei piete auto au ramas neschimbate, inregistrand mai mult de un million de unitati in primul semestru al anului, si anume Germania, Marea Britanie si Franta.
Cea mai importanta crestere pe piata auto in Europa a fost inregistrata in Ungaria, procentul fiind de +19,9%, in timp ce scaderea cea mai pronuntata a avut loc in Portugalia, fiind de -41,9%.
Cresteri au mai fost raportate si in Estonia (+18,9%), Polonia (+7,6%), Letonia (+7,5%) si Cehia (+6,7%).
Scaderi au fost inregistrate in Grecia (-41,3%), Cipru (-20,6%), Italia (-19,7) si Slovenia (-14%).
In ceea ce priveste marcile auto, cea mai mare crestere a apartinut producatorului Jeep, cu un procent de +35,9%, iar cea mai mare scadere, de -32,4%, in cazul brandului Mitsubishi.
Alte cresteri au mai fost raportate pentru: Land Rover (+34%), Kia (24,7%), Lexus (+17,1%) si Chevrolet (+14%).
Scaderi au inregistrat marcile auto Alfa Romeo (-31,2%), Renault (-19,6%), Fiat (-17,9%) si Seat (-16,6%).
In Romania, piata auto a raportat o crestere de 5% in primele sase luni ale 2012. O crestere mult mai mare a fost inregistrata in privinta inmatricularii de masini second-hand, cu un procent de +66%.