Cei mai multi soferi trebuie sa isi reinnoiasca polita RCA la sfarsit de an, mai exact o treime dintre acestia, care vor aduce companiilor de asigurari venituri de 150 de milioane de euro.
Pretul unei asigurari RCA poate porni de la 400 de lei, insa prima de asigurare poate ajunge si la 1500 de lei, in functie de istoricul la volan al soferului, de varsta pe care o are sau de tipul masinii. Anul trecut, tarifele RCA porneau de la mai putin de 350 de lei.
In primele 9 luni ale anului au fost subscrise prime de asigurare in valoare de 340 de milioane de euro, iar numarul de contracte incheiate la sfarsitul lunii septembrie a fost de 4,3 milioane.
In perioada urmatoare sunt asteptate cresteri de tarife RCA, avand in vedere un proiect de norma elaborat de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) care prevede ca fiecare companie de asigurari sa stabileasca tarifele de prima in asa fel incat primele care sunt estimate pentru urmatoarele 12 luni sa acopere toate riscurile asumate, cheltuielile, dar si marja de profit a asiguratorului.
CSA va obliga asiguratorii sa transmita ipotezele folosite, operatiunile financiare de calcul, insotite de justificarea aplicarii in cazul primelor de asigurare pentru RCA, la care se adauga baza de date care a fost folosita pentru respectivele calcule.
Totodata insa, Comisia nu poate interveni in stabilirea unui anumit pret pentru prima RCA, deoarece “tarifele de prima pentru asigurarile obligatorii RCA sunt stabilite exclusiv de catre societatile de asigurare”. De asemenea, prin acest proiect de norma, nu se urmareste cresterea tarifului pentru asigurarile auto obligatorii, ci stabilirea unui cuantum corect al pretului pentru aceste polite, in asa fel incat contextul sa fie corect si pentru asigurati, si pentru pagubiti.
In primele sase luni ale acestui an, raportul dintre cheltuielile totale si primele incasate a fost de 142%, insa pentru ca asiguratorii sa nu mai inregistreze pierderi pe segmentul RCA este necesar ca procentul sa scada cel putin la 100%.