Autostrazi noi, care au fost construite in ultimul an, cum ar fi Cernavoda-Constanta sau Bucuresti-Ploiesti nu au in prezent statii de benzinarie, iar Compania Nationala de Drumuri (CNADNR) nu stie sa spuna cand anume se va rezolva aceasta problema.
Soferii pot parcurge si aproape 80 de km pe autostrada, intre Fetesti si Constanta, fara sa poata alimenta la nici o benzinarie.
Implicit, se creeaza aglomeratie la prima benzinarie pe A2, cea din Fetesti, dinspre Constanta spre Bucuresti, iar deseori coloana de masini blocheaza prima banda a autostrazii, asteptandu-si randul la alimentare.
Pentru a putea fi deschise primele benzinarii pe noul tronson de autostrada Bucuresti – Constanta, ar fi nevoie mai intai de gasirea unei companii care sa se ocupe de intretinerea respectivului tronson.
“In prezent este in derulare dialogul cu candidatii preselectati in cadrul procedurii de dialog competitiv pentru operarea si intretinerea autostrazilor Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta”, conform oficialilor de la CNADNR.
O astfel de situatie nu este una singulara, avand in vedere faptul ca in cazul primului tronson al autostrazii A2, Bucuresti – Fetesti, primele benzinarii au aparut abia in 2009, dupa cinci ani de la deschiderea traficului. In prezent exista mai mult de 10 benzinarii.
In medie, investitia intr-o benzinarie de autostrada este de 1,3 milioane de euro.
Conform reprezentantilor CNADNR, finalizarea procesului de alegere a companiei care va avea in concesiune autostrada va fi in noiembrie 2013.
“Viitorul concesionar va avea obligatia, printre altele, sa puna la dispozitia utilizatorilor autostrazii Bucuresti-Constanta si servicii de furnizare a alimentarii cu carburanti. Viitorul contract de concesiune nu va presupune, pentru constructia benzinariilor, inchirierea spatiului pe autostrada”, conform oficialilor CNADNR.