Mercedes-Benz va inchide marca de lux Maybach in 2013, decizia fiind luata dupa o decada in care vanzarile pentru Maybach 57 si 62 au fost mult sub asteptari. Directorul marcii germane, Dieter Zetsche, a hotarat sa nu continue cu realizarea de modele inlocuitoare a acestora, care ar fi fost lansate in 2014, ci a preferat sa se focuseze mai mult pe brandul Mercedes-Benz.
„E mai bine sa taiem din pierderile cu Maybach decat sa continuam cu un viitor incert in ceea ce priveste un brand care nu a ajuns la asteptarile initiale de vanzari”, a spus o sursa din interiorul companiei. „Planurile noastre prevad sa umple golul lasat de pierderile date de Maybach 57 si 62, cu o noua generatie S-class, care va fi disponibila in 3 variante de ampatament si 6 tipuri diferite de caroserie, care va avea drept model de top un S600 Pullman.”
Miscarea companiei vine si pe fundalul unui studiu intern de marketing, ale carui rezultate au relevat faptul ca este mai eficienta obtinerea de rezultate in clasa luxului de mijloc, avand in vedere competitia reprezentata de Bentley si Rolls-Royce, in conditiile in care Maybach era un brand respectat acasa, in Germania, dar pierdea teren pe alte piete-cheie.
Inca de la lansarea Maybach din 2002 la New York, business-ul a inregistrat pierderi mari si nu a reusit in nici un an sa atinga pragul de vanzari impus. In acest timp, Rolls-Royce si Bentley au mizat pe restructurari majore si au avut parte de vanzari record in ultimii ani.
Desi se va renunta la marca, modelele Maybach 57 si 62 vor mai fi produse pana in anul 2013, moment in care va fi introdusa a cincea generatie S-Class. „Nu va mai fi produsa nici o unitate dupa aceasta data, avand in vedere faptul ca nu va mai exista o sinergie a productiei.”, a spus o sursa din cadrul companiei Mercedes-Benz.
Numele modelelor 57 si 62 pleaca de la lungimea lor, si anume 5735 mm si 6170 mm.
Brandul Maybach a fost relansat de catre Mercedes-Benz in 2002, pentru a concura cu Rolls-Royce si Bentley. La inceputul lui 2011, a existat o propunere de implicare a Aston Martin in dezvoltarea viitorului pentru Maybach, insa proiectul a fost abandonat in scurt timp.