Doi ingineri de la PSA Peugeot Citroen au proiectat si fabricat acest tip de masina, realizând un model hibrid.
Karim Mokaddem a conceput in urma cu trei ani modelul Hybrid Air. Motorul avea la baza doua tehnologii deja folosite – sistemul hidraulic si motorul pe benzina.
Karim, al?turi de designerul Andres Yarce, a conceput un sistem de propulsie care foloseste o pompa hidraulica si un piston pentru a comprima nitrogenul într-un rezervor numit acumulator de inalta presiune.
Nitrogenul presurizat este apoi eliberat si angreneaza fluidul hidraulic. Pompa actioneaz? ca un motor pentru a misca rotile, apoi fluidul hidraulic ajunge in al doilea rezervor.
Masina va merge alternativ pe benzina si pe aer. Motorul pe benzina este folosit cu precadere la urcarea unei pante sau la viteze mari pe autostrada. Yarce ?i Mokaddem cred ca in oraa masina poate merge intr-un procent de 60-80% doar cu aer.
Sistemul de propulsie cu aer este mai ieftin decat hibridul electric-benzina, mai usor si poate rezista pe toata durata vietii autovehiculului. Acesta nu necesita intretinere speciala.
Masina cu aer va intra in productia de serie pentru toate modelele subcompacte Citroen ?i Peugeot in Europa, in anul 2016. Nu se cunoaste pretul unei astfel de masini dar se apreciaza ca va fi similar cu al modelelor hidride de pana acum.
Add A Comment