Marcile auto de lux au inregistrat cresteri in prima jumatate a anului, in conditiile in care piata auto a scazut cu 16 procente. Cea mai importanta crestere a fost inregistrata de brandul de lux Maserati, care a vandut patru automobile, comparativ cu unul singur in aceeasi perioada a anului trecut. Si Lancia, o alta marca de lux din Italia, a inregistrat o crestere de 300%, ajungand la 22 de unitati.
Un trend ascendent a mai fost raportat si pentru brandurile Jaguar si Land Rover.
In ceea ce priveste vanzarile de autovehicule noi, acestea au scazut cu 16% in primele sase luni ale anului, ajungand la 43.000 de unitati. Din 40 de marci auto, doar 16 au reusit sa fie pe plus, conform informatiilor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Estimarile APIA arata ca piata va ajunge la un volum de 90.000 de autovehicule, dintre care 70.000 vor fi reprezentate de autoturisme.
2011 reprezinta al cincilea an consecutiv de scadere. In plus, scaderea de anul acesta a fost determinata si de faptul ca numarul tichetelor Rabla a fost injumatatit: doar 60.000 de tichete, fata de 120.000 cate au fost anul trecut.
In ceea ce priveste volumul de vanzari, marca auto care s-a clasat pe primul loc a fost Ford, cu vanzari de aproximativ 3000 de autovehicule. Locul al doilea a fost ocupat de Toyota, care a crescut cu 5%, ajungand la 1.146 de unitati, iar pe locul trei s-a aflat Hyundai, cu o crestere de aproape 5% si care a comercializat 1.462 de masini.
Scaderi in segmentul volumului de vanzari au fost raportate pentru Seat si Opel, care au scazut cu aproximativ 50%, precum si pentru Mitsubishi si Chevrolet, cu o scadere de 40%.
Urmatoarea pe lista a fost Dacia, cu o scadere de 25%, ajungand la 14.000 de unitati in sase luni, care reprezinta volumul de vanzari care era inregistrat intr-o singura luna in anul 2007.