83% dintre soferii din intreaga lume se documenteaza in legatura cu marca si modelul de masina pe care vor sa-l cumpere prin intermediul internetului, in timp ce doar 17% se deplaseaza personal la reprezentanta unui dealer auto, conform unui studiu realizat de compania Cisco.
Studiul a mai relevat si faptul ca multi dintre soferii respondenti ar fi dispusi sa ofere informatii referitoare la masina pe care o achizitioneaza si la piesele auto ale acesteia, in asa fel incat aceasta sa fie imbunatita de catre producatori. Ei ar putea oferi date despre stilul de condus, inaltime, greutate, sisteme de divertisment pe care le prefera sau chiar date biometrice, in 60% din cazuri.
Intrebati despre tehnologia masinilor care se conduc singure, in jur de 57% dintre respondenti au spus ca ar avea incredere intr-un astfel de autovehicul, iar 46% dintre respondenti care erau parinti au afirmat ca nu si-ar face griji sa isi lase copiii intr-o masina de acest tip.
O astfel de tehnologie inca pionera este primita cu un grad de incredere diferit de la o tara la alta. Astfel, cei din Brazilia se numara printre cei mai increzatori, cu un procent de 95%, cei din India intr-o proportie de 86%, in timp ce in China, 70% din soferii respondenti ar avea incredere sa circule cu o astfel de masina.
Alte informatii relevate de studiu:
– 37% dintre soferi au incredere in site-urile oficiale ale producatorilor auto
– 55% dintre conducatorii auto folosesc interactiunile virtuale cu dealerii auto pentru a finaliza procesul de cumparare a unei masini
– 74% dintre soferi ar oferi date referitoare la stilul de condus
– 60% ar oferi informatii biometrice