Foarte multi soferi se gandesc la ITP ca la o formalitate, un lucru pe care trebuie sa-l faca odata la 2 ani obligati de autoritati. Dar stim foarte bine ca o masina incepe sa se deterioreze din momentul in care am iesit cu ea pe poarta reprezenantei. In timp pot sa apara defecte ce pot sa ne viata in pericol. Defecte de care de multe ori nu stim.
Asta ar trebui sa ne faca sa ne gandim mai bine la motivul pentru care a fost inventat acest ITP: sa salveze vieti. Nu credem ca isi doreste cineva sa vada in trafic masini in stare proasta, pericole publice pe 4 roti.
Scopul ITP-ului este sa previna accidentele cauzate de masinile in stare proasta de functionare. Se verifica:
- aspectul exterior general
- starea anvelopelor
- noxele
- starea sistemului de franare
- starea suspensiilor si articulatiilor
- seriile de motor si caroserie
- sistemul de iluminare
- sistemul de evacuare
Daca vor fi gasite defecte majore sau mai multe defecte minore decat este permis, masina nu va trece ITP-ul.
Inainte mai treceau de ITP, intr-un fel sau altul, masinile cu defecte. Acum lucrurile sunt ceva mai serioase. Se fac poze iar RAR-ul poate bloca oricand o masina pana vine un inspector RAR sa verifice daca inspectia este facuta cum trebuie.
Din 2017 verificarea masinii va fi filmata iar inregistrarile vor fi pastrate timp de 2 ani si vor fi puse la dispozitia inspectorilor RAR.
Acest lucru nu va fi pe placul tuturor, insa siguranta in trafic este atat responsabilitatea autoritatilor cat si a soferilor.
4 comentarii
teoria e buna, dar cu 50 lei „dispare” rugina, iar de la 100 lei si franele tin mai bine, iar gazele sunt euro 6. Atata timp cat jumatate din soferi merg cu spagi, nu pot fi de acord ca e un test serios. Plus, merg cu masina la revizie, dar ITP e separat?
In momentul in care ADPP Bucuresti are in parcul auto si inca UTILIZEAZA autoutilitare de acum multe zeci de ani, ce polueaza intr-o singura secunda cat masina mea personala in 10 ani si in momentul in care e plin de rable de BMW inmatriculate in Bulgaria, din care mai ramane dupa un accident doar urma de rugina pe asfalt, da-ti-mi voie sa cred ca acum lucrurile sunt departe de a fi serioase.
Intr-adevar, OFICIAL se verifica ceva mai riguros directia, suspensiile si franarea, dar de cele mai multe ori, in cazul in care e nevoie de o reparatie mai costisitoare, se poate rezolva mult mai simplu si mai ieftin cu o sutica de lei bagata in buzunarul cui trebuie.
Daca ITP-ul chiar ar functiona in vreun fel la momentul de fata, nu ar mai trebui sa inchid geamul, cand se uda iarba pe marginea bulevardului, ca sa pot respira.
traim in romania asta zice tot noi incalcam o regula ca ne am nascut in tara asta unde toti se cred tari hai sa punem o punga la gatul omului sa vezi cat aer respira si sa plateasca nu stiu cat o tara de 20 mil 4 mil muncitori si 100mil hoti si corupti …