Soferii italieni renunta din ce in ce mai mult la masinile de lux din cauza masurilor de austeritate si a recesiunii. Exportul de supercaruri la mana a doua a crescut de trei ori anul acesta comparativ cu 2011.
Numarul masinilor sport de lux la mana a doua care au fost exportate din Italia, cum ar fi cele realizate de Ferrari, s-a triplat in primele cinci luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 13.633 de unitati, conform informatiilor transmise de organizatia patronala a industriei auto italiene si preluate de Bloomerg.
Statisticile arata ca vanzarile de masini de lux din Italia vor fi mai scazute cu 47% in acest an, ajungand la 593 unitati, in conditiile in care in 2008, numarul lor era de 1.100 de unitati pe an.
“Italia este una dintre fortaretele supercar-urilor, iar aceste masini dispar acum de pe strazi. Situatia are o valoare simbolica uriasa si arata cat de profunda este criza”, a spus Giuliano Noci, decan asociat la scoala de business a Politehnicii din Milano.
Guvernul italian a introdus masuri de austeritate, una dintre reforme fiind reprezentata si de marirea taxelor percepute celor care poseda sau care cumpara masini sport de lux. De exemplu, daca un sofer detine un Lamborghini Aventador, in valoare de 316.000 euro, el va trebui sa plateasca taxe in fiecare an in valoare de 8.400 de euro, cu 6.600 de euro mai mult decat inainte de perioada de criza.
In plus, autoritatile fiscale au inceput sa ii verifice pe soferii care detin automobile de lux, verificand daca posesorul a declarat venituri suficiente si daca si-a platit taxele. Zonele vizate sunt cele in care locuiesc persoane si familii bogate, cum ar fi statiunea de ski Cortina d`Ampezzo si Portfoino pe Coasta de Azur.
Fiat, care este cel mai mare constructor auto italian, a suspendat temporar investitiile in tara, iar directorul general al grupului, Sergio Marchionne, are de gand sa inchida inca o fabrica, in conditiile in care anul trecut a fost desfiintata cea din Sicilia.
In fiecare saptamana, in jur de 200 de automobile Porsche la mana a doua sunt exportate din Italia catre diverse tari europene, conform informatiilor furnizate de Loris Casadei, directorul general Porsche Italia.
Presedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, a identificat o scadere a vanzarilor din Italia pe fundalul unei “campanii politice anti-bogati”. Acesta spera insa la o redresare a afacerii prin intermediul cererii de pe alte piete, care ar putea ajuta compania sa isi majoreze vanzarile la mai mult de 7.000 de automobile pe an.