Companiile din industria auto din Europa ar putea renunta la 500.000 de angajati, astfel incat sa contracareze efectele negative ale crizei economice asupra productiei si a profitului.
In industria auto din Europa lucreaza in jur de 7 milioane de persoane, iar dintre acestea, cele mai afectate vor fi cele care nu au incheiat contracte de munca permanente, in opinia fostului presedinte al asociatiei producatorilor europeni de piese auto, Lars Holmqvist.
In ultimii 5 ani, locurile de munca din acest sector au fost reduse cu aproximativ 800.000, iar somajul din zona euro a atins valoarea de 11,2% in luna iunie.
Totodata, si cererea de automobile a scazut odata cu cresterea numarului somerilor.
De asemenea, productia si numarul angajatilor sunt in multe cazuri nejustificate, avand in vedere cererea scazuta si vanzarile reduse de autoturisme. Zona euro inregistreaza un exces de productie, astfel, conform statisticilor, in jur de 30% din capacitatea de productie auto din Europa este in plus.
Fiat are in plan concedieri temporare si chiar inchiderea unor fabrici, precum si restructurarea operatiunilor din Europa.
Peugeot a anuntat disponibilizarea a 14.000 de angajati si inchiderea unei fabrici, luand in calcul pierderi in valoare de 662 milioane de euro.
Producatorul de camioane MAN a concediat in jur de 900 de angajati cu contracte temporare, totodata stagnand procesul de recrutare.
Ford a disponibilizat de asemenea in jur de 500 de angajati care lucrau pe baza unui contract de munca temporar, iar intr-o fabrica din Belgia a redus numarul de zile lucratoare la 4.
Opel ia in calcul inchiderea fabricii de la Bochum, din Germania, in conditiile in care General Motors (GM) a inregistrat pierderi in valoare de 16,4 miliarde de dolari din anul 1999.
Piata auto europeana va inregistra scaderi de 7% in acest an, ajungand la 12,2 milioane de autoturisme, cu 21% mai putine decat numarul inregistrat in 2007, cifra reprezentand totodata cel mai scazut nivel din 1995, conform Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile.