Compania Goodyear a creat anvelopele care au capacitatea de a se umfla singure, prin intermediul unei pompe care este integrata in cauciuc. Pompa reactioneaza atunci cand presiunea din anvelope scade si introduce aer pana in momentul in care presiunea revine la valoarea normala.
Pompa din interiorul anvelopei este gandita astfel incat sa regleze presiunea si atunci cand nivelul ei este prea mare. Mentinerea presiunii se va face fara utilizarea de pompe externe, mecanisme electronice si fara sa fie nevoie de interventia soferului.
Pentru a putea fi pusa in practica aceasta tehnologie, a fost nevoie de un proiect de cercetare care a fost finantat de statul american cu 1,5 milioane de dolari. In prezent, astfel de anvelope sunt disponibile doar pentru masinile cu tonaj mare.
Proiectul de cercetare pentru crearea anvelopelor care se umfla singure a pornit de la incercarea de reducere a numarului de accidente care au loc in cazul camioanelor. Soferii unor astfel de vehicule se confrunta destul de des cu explozii ale cauciucurilor atunci cand se afla pe sosele, ducand implicit la accidente cu mari pagube materiale sau chiar vatamari corporale.
„Camioanele comerciale reprezinta o provocare diferita pentru tehonologia de mentinere a presiunii in anvelope decat in cazul masinilor obisnuite, deoarece anvelopele lor sunt mai mari, conduc pe distante mai lungi si transporta greutati mai mari”, a spus a spus Jean-Claude Kihn, seful Departamentului Tehnic al Goodyear.
Atat timp cat anvelopele de acest tip sunt mereu bine umflate, ele ajuta si la economisirea de combustibil, precum si la reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Prototipul a fost dezvoltat la Centrul de Inovatii Goodyear din Akron, Ohio.
„Vehiculele grele au alte cerinte atunci cand vine vorba de tehnologia de mentinere a presiunii in anvelope. Nu este vorba doar de performanta pneurilor, ci si de realizarea de economii de costuri pentru proprietarii de vehicule prin prelungirea duratei de viata a benzii de rulare, precum si de economisirea de combustibil”, a mai spus Kihn.
Testarea acestui tip de anvelope va incepe anul viitor, cand vor fi stranse pareri de la potentiali clienti, iar modelul va fi pus in vanzare abia peste cativa ani.