General Motors (GM) nu vrea sa vanda marca Opel, a spus vicepresedintele grupului auto, Chairman Steve Girsky. In schimb, se incearca gasirea de solutii economice in asa fel incat brandul sa mearga mai departe.
Opel si Peugeot-Citroen se aflau pe lista posibilelor tinte ale companiei Fiat – Chrysler pentru a fi preluate. Conform spuselor CEO-ului de la Fiat, Sergio Marchionne, compania lui planuia preluarea unui alt producator auto, in asa fel incat sa creasca eficienta si sa reduca din costurile de dezvoltare.
Marchionne planuia sa preia Opel in 2009, insa GM a decis sa pastreze brandul auto. In noiembrie 2011, CEO-ul GM Dan Akerson i-a dat lui Girsky sarcina de a repune pe picioare brandul auto care inregistrase pierderi de 13 bilioane de dolari incepand cu 1999. In luna noiembrie, GM a contracarat o predictie mai veche conform careia operatiunile de pe piata din Europa vor cadea inainte de anul 2011 din cauza economiei in declin.
Girsky isi propune insa sa readuca business-ul in zona profitului.
General Motors reprezinta o corporatie multinationala auto care are sediul in Detroit, fiind cel de-al doilea cel mai mare producator din lume in 2010. In prima jumatate a anului 2011, GM a devenit primul cel mai mare producator auto la nivel global, cu un numar de 209.000 de angajati si cu activitati de business in aproximativ 157 de tari.
GM cuprinde branduri precum: Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Opel, Vauxhall si Holden.