General Motors a redevenit cel mai mare constructor auto la nivel mondial dupa 6 trimestre in care aceasta pozitie a fost ocupata de Toyota.
Principala cauza pentru care GM a urcat pe prima pozitie a fost numarul mare de vanzari de autovehicule de tip pickup, profitul operational fiind in crestere cu 4,5%. O alta cauza o reprezinta scaderea numarului de automobile Toyota livrate in Japonia dupa ce stimulentele guervamentale prentru modelele cu consum redus de carburant au expirat anul trecut.
Genral Motors a comercializat in al doilea trimiestru al acestui an 2,49 milioane de automobile, urmat indeaproape de Toyota cu 2,48 milioane de unitati vandute apoi de Ford cu 2,39 milioane.
In ciuda declinului vanzarilor in Japonia, Toyota preconizeaza pentru anul 2013 cel mai mare profit din ultimii 6 ani. Inca de la sfarsitul lunii decembrie, constructorul japonez de automobile a estimat ca vanzarile vor urca la aproape 10 milioane de unitati, un prag care nu a fost atins de niciun producator auto pana acum.
Profitul grupului Toyota a crescut cu 48 de procente in semestrul al doilea datorita faptului ca yenul a suferit o depreciere puternica iar acest lucru spirjina exporturile.
Cu toate ca grupul american General Motors a urcat pe primul loc in topul contructorilor de automobile in al doilea trimestru, in prima jumatate a anului Toyota a reusit sa isi mentina pozitia de lider vanzand 4,91 milioane de unitati in timp ce General Motors a vandut 4,85 milioane.
1 comentariu
Toyota mi se pare mult mai ok, din toate punctele de vedere