• Blog Pint
  • Asigurari Auto
    • Asigurare Rca
    • Asigurare Casco
  • Asigurare Calatorie
  • Asigurare Locuinta
  • Asistenta rutiera
Facebook Twitter Instagram
joi, mai 22
Facebook Twitter Instagram
Noutati despre asigurari si lumea soferilorNoutati despre asigurari si lumea soferilor
  • Blog Pint
  • Asigurari Auto
    • Asigurare Rca
    • Asigurare Casco
  • Asigurare Calatorie
  • Asigurare Locuinta
  • Asistenta rutiera
Noutati despre asigurari si lumea soferilorNoutati despre asigurari si lumea soferilor
Informatii utile Auto si Asigurari

Etichetarea anvelopelor, obligatorie de la 1 noiembrie

adminBy admin24/09/2012Updated:08/12/2021Niciun comentariu2 Mins Read
etichetare anvelope

Etichetarea anvelopelor care sunt puse in vanzare va fi obligatorie incepand cu 1 noiembrie anul acesta, conform Directivei CE 1222/2009 a Parlamentului European si a Consiliului din 25 noiembrie 2009. Eticheta contine diversi parametri referitori la calitatea anvelopelor comercializate, cum ar fi eficienta energetica, rezistenta la rulare sau consumul de combustibil pe care il influenteaza.

Eticheta reprezinta un sticker care va fi aratat cumparatorului si care este compus din trei parti.

Prima este reprezentata de eficienta energetica a anvelopelor, care poate fi incadrata in una din cele 7 clase stabilite, care pleaca de la clasa A (cel mai bun) la clasa G (cel mai slab).

Clasele de acest tip se raporteaza la rezistenta la rulare, care influenteaza consumul de combustibil intr-o proportie de 15-30%. La fiecare rotatie, anvelopele consuma energie prin deformare, astfel ca acele pneuri realizate in asa fel incat sa reduca din acest consum pot scadea implicit din consumul de combustibil cu valori cuprinse intre 5% si 7%.

Astfel, diferenta dintre o masina care este echipata cu anvelope clasa A si una care este dotata cu anvelope clasa G poate consta si in 100 de litri de carburant la un rulaj mediu de 15.000 de kilometri pe an.

A doua parte a etichetei va reprezenta caracteristicile anvelopei in raport cu aderenta pe carosabil umed. Si de aceasta data sunt folosite literele de la A la G, A-ul reprezentand eficienta cea mai ridicata, iar G-ul, cea mai scazuta. Diferenta in ceea ce priveste distanta de franare de la viteza de 80 km/h intre clasa A de anvelope si clasa G este de 3-4 metri.

A treia parte a etichetei se refera la nivelul de zgomotul de rulare, considerat a doua cea mai importanta sursa de poluare fonica din trafic. Astfel, eticheta va indica nivelul de decibeli ai anvelopei la viteza de 80 km/h. Zgomotul de rulare este simbolizat pe eticheta prin intermediul unor unde negre. Una singura se refera la o anvelopa mai putin zgomotoasa, iar trei unde negre arata faptul ca anvelopa face parte din categoria celor care produc nivele ridicate de zgomot la rulare.

Daca anvelopele nu au aceste etichete, producatorii vor fi amendati cu sanctiuni cuprinse intre 18.000-20.000 de lei, distribuitorii cu amenzi cuprinse intre 12.000-15.000 de lei, iar furnizorii auto cu sume care se incadreaza intre 9.000-11.000 de lei.

anvelope etichetare anvelope
admin

Related Posts

Martori bord: de ce se aprind martorii de bord și ce trebuie să faci?

07/05/2025

Când s-a aplicat legea Anastasia prima dată și ce implică?

04/03/2025

9 contraventii rutiere care duc la suspendarea permisului auto

04/02/2025

Arta de a compara tarifele RCA – Secretele unui calcul corect

09/01/2025
Add A Comment

Comments are closed.

Categorii
  • Concursuri
  • Infografice
  • Informatii utile Auto si Asigurari
  • Interviu
  • Jurnal de sofer roman
  • Stiri Asigurari
  • Uncategorized
  • Zambet la volan
© 2025 Pint.ro.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.