Orice proprietar de masina va dori sa isi vanda masina pentru un pret cat mai ridicat, astfel incat banii sa poata acoperi mare parte din suma necesara pentru o noua masina sau pentru alte cheltuieli.
Este insa important ca soferul sa stie sa stabileasca un pret real pentru masina pe care o scoate la vanzare, daca vrea ca aceasta sa fie cumparata, iar cel care o achizitioneaza sa nu se simta pacalit.
Cum stabilesti un pret real pentru masina pe care vrei sa o vinzi?
1. Trebuie analizata piata
Primul pas pentru stabilirea unui pret corect este reprezentat de analizarea pietei. Proprietarul masinii trebuie sa caute autoturisme similare second hand care sunt puse in vanzare si la ce pret sunt oferite. Este necesar sa se tina cont de informatii precum anul de fabricatie, kilometri la bord si nivelul de echipare pentru a stabili un pret raportat la masina respectiva si totodata in concordanta cu cererea de pe piata.
In momentul in care un proprietar de masina va dori sa ceara un suprapret, este destul de posibil sa ramana fara cumparatori, deoarece acestia se vor orienta catre alte oferte mai avantajoase. Un pret mai mare ar putea fi motivat doar de investitiile facute pentru imbunatatirea masinii.
2. Care este starea masinii?
Proprietarul trebuie sa fie realist si sa recunoasca existenta anumitor defecte si neajunsuri ale masinii. Trebuie luate in considerare defecte existente la orice tip de piesa auto sau accesoriu: la nivelul caroseriei, la suspensii, motor, bord, tapiterie si asa mai departe.
Pentru ridicarea pretului de vanzare a masinii, proprietarul poate face o serie de reparatii acolo unde este nevoie sau poate cosmetiza autoturismul, in asa fel incat sa poata cere o suma mai mare de bani.
3. Posibilitatea de a negocia
Pretul care se stabileste pentru masina pusa in vanzare trebuie sa fie putin mai mare decat cel dorit, astfel incat sa existe loc de negociere. Cumparatorul va incerca sa mai scada din suma, iar vanzatorul trebuie sa poata lasa din pret. Este vorba mai mult de o strategie la nivel psihologic, deoarece clientul va fi mai incantat daca obtine un pret mai redus, decat daca i s-ar spune din start pretul real.