Cel mai mare constructor auto la nivel global, Toyota, va trebui sa renunte la un gaz folosit pentru instalatiile de climatizare din masini, astfel incat masinile sale sa corespunda legislatiei europene.Un alt grup auto care a facut acest lucru este Daimler, care s-a opus utilizarii acestui gaz din motive de siguranta. Conform producatorului auto, in cazul unei coliziuni, acest gaz poate produce un incendiu.
Toyota Germania a dat publicitatii anuntul ca acest gaz nu mai este folosit la realizarea modelelor Prius Plus, Lexus GS si GT86 care sunt comercializate in Europa. Gazul problematic, numit R1234yf, a fost inlocuit cu gazul care era folosit anterior, R134a.
Initial, o directiva europeana a impus folosirea noului gaz refrigerant pe motiv ca este mai putin poluant, insa ulterior, Daimler si-a exprimat indoielile referitoare la siguranta folosirii noului gaz.
“Toyota considera ca este de datoria companiilor din industria auto ca vehiculele sa corespunda standardelor de siguranta in vigoare”, au spus reprezentantii companiei japoneze.
Pe de alta parte, Toyota a realizat propriile teste de verificare ale gazului respectiv, in urma carora nu au fost descoperite probleme de siguranta.