Clientul roman de automobile este mai atent la oferta existenta pe piata si tine cont in special de raportul calitate – pret in momentul in care trebuie sa achizitioneze un anumit model. Alte aspecte de care este interesat se refera la siguranta pe care i-o confera masina, precum si la cheltuielile ulterioare impuse de intretinerea si folosirea autoturismului, considera directorul general al Ford Romania, Zoltan Brassai.
“Clientul roman se uita nu numai la pretul masinii, care este in continuare un element important in ceea ce priveste decizia de cumparare, dar si la cheltuielile aferente, taxa de inregistrare, cheltuielile de service si cheltuieli de consum”, a spus Brassai.
In Romania, soferii folosesc o singura masina pentru mai multe scopuri: si pentru deplasarea in oras, pentru mersul la munca, dar si pentru plecarea in afara localitatii si chiar in afara tarii. De aceea ei vor cauta un autovehicul care sa corespunda tuturor acestor scopuri. Situatia este total diferita in Europa de Vest, unde soferii detin mai multe masini pentru diverse activitati.
In plus, este acordata atentie si gradului de siguranta conferit de masina, in special in cazul soferilor care au familie.
Alte criterii dupa care este selectat un anumit autovehicul sunt reprezentate de garantiile extinse, piesele de schimb cu livrare rapida si ca zonele de service sa dispuna de o lista de preturi care sa poata fi consultata inainte de efectuarea reparatiilor.
Brassai a mai spus ca cel care cumpara modelul Ford B-Max este un sofer cu varsta cuprinsa intre 25 si 35 de ani, de cele mai multe ori cu familie si copii. Masina cumparata este condusa de ambii soti si este folosita atat pentru cumparaturile din oras, cat si in vacante sau alte activitati de familie.
Varsta celui care achizitioneaza masina este una mai inaintata, luand in calcul puterea de cumparare existenta in Romania. In plus, masina este achizitionata in special pentru drumurile lungi.