Centura Capitalei nu mai face fata numarului mare de masini acolo unde drumurile care ies din Bucuresti se intersecteaza cu aceasta, avand in vedere numarul mare autovehicule: aproximativ 140.000 pe zi.
Dintre cele 16 puncte de intersectie intre Centura si drumuri care ies din Bucuresti, doar 8 sunt prevazute cu poduri care ofera posibilitatea de ocolire pentru fludizarea traficului.
In schimb, puncte problematice sunt reprezentate de intersectiile cu Soseaua Oltenitei, Berceni, Splaiul Unirii si Mogosoaia.
“In prezent, viteza medie de deplasare in zilele lucratoare pe Centura Capitalei este de 17 km/h, ceea ce conduce la pierderi directe si indirecte masive atat pentru utilizatorii profesionisti, cat si pentru cei amatory, precum si pentru locuitorii zonelor invecinate, de la consum de carburant la emisii de noxe si timp pierdut”, considera Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR).
Acesta considera ca pot fi aplicate solutii ieftine si simple pana in momentul in care se pot face lucrari mai complexe de infrastructura. Astfel, acesta propune realizarea de sensuri giratorii simple sau cu doua benzi, in asa fel incat traficul sa fie mai fluidizat.
Conform CNADNR, in prezent exista proiecte de construire a unor pasaje peste toate iesirile din Bucuresti, insa acestea au ramas in asteptare in ceea ce priveste demararea licitatiilor, din cauza lipsei fondurilor.