Pentru schimbarea anvelopelor cu tot cu janta nu mai este necesară deplasarea la o vulcanizare. Schimbul îl puteți face dumneavoastră în fața blocului sau în fața casei, folosindu-vă de cric și de cheia de roti din dotarea masinii.
Cauciucurile destinate fiecărui sezon fac posibilă creșterea duratei lor de viață
La fiecare schimbare de sezon, vulcanizările sunt ticsite cu oameni care solicită ajutorul unui responsabil autorizat pentru un schimb de cauciucuri. Când vine iarna, probabil și dumneavoastră ca alți șoferi veți folosi avertismentele poliției ca principal îndemn pentru procedeul de schimbare cauciucuri, din dorința de a evita posibilele amenzi pe care le-ați putea plăti.
Pe de altă parte, atunci când vine vara, impulsul pentru demontat anvelope este dat de uzură: dacă folosiți anvelopa de iarna pe timp de vara, știți care este rezultatul – anvelope tocite. În cazul acesta, costurile auto de schimbare cauciucuri nu vor fi la fel de bine primite, fiindcă dacă ați fi circulat cu anvelopele destinate sezonului (iarna sau vara) nu s-ar fi ajuns în această situație.
Alegeți un schimb echilibrat între jante destinate sezonului cald și cele de iarna
Indiferent dacă se schimbă o roata de vară sau una de iarna, coada la vulcanizare este imensă. Sunteți nevoit să așteptați pentru schimbul fiecărei roti auto în parte, pentru a fi echilibrată și montată la loc. Apoi, după schimbul de anvelope vă pregătiți să le înlocuiți pe cele schimbate în portbagaj, cât și pe bancheta din spate, gândindu-vă la locul în care le veți depozita până la sezonul următor.
Și chiar dacă sunteți de părere că este rentabil să vă faceți schimbul de anvelope cu ajutorul oferit de personalul de la vulcanizare, costurile pot fi evitate pe loc, dacă ați opta pentru acest lucru acasă. Să presupunem doar că descoperiți un site cu modele de top de cauciucuri la prețuri bune, însă costurile se ridică și după montarea și demontarea fiecărei anvelope în parte.
Și dumneavoastră puteți schimba foarte bine o anvelopa acasă!
Schimbarea anvelopelor reprezintă o operațiune frecventă, atât la trecerea între sezoane, cât și la înlocuirea cu anvelope noi. Roțile sunt primul element de siguranță și performanță ale unei masini, întrucât ele fac legătura între autovehicul și drum. De aceea, este important să știți cum se schimbă corect anvelopele atunci când vă duceți la un service de roti sau faceți acest lucru acasă.
Echipamente speciale pentru schimbarea anvelopelor
Nu oricine poate să schimbe corect anvelopele. Această operațiune necesită câteva echipamente speciale pe care vi le vom prezenta în rândurile de mai jos:
- masina pentru demontat anvelopa de pe janta
- masina pentru echilibrat roti
- masina pentru reparat jante
- elevator sau cric
- compresor cu aer sau azot
- pistol pentru umflat roti cu manometru
- cheie dinamometrică
Este adevărat, totuși, că cele mai multe operațiuni se pot face și cu echipamente mai ieftine, și convenționale, dar vremurile răngilor și a levierelor au cam apus. În plus, credem că sunteți și dumneavoastră de acord că fără ustensilele necesare nu veți reuși să faceți echilibrarea rotilor acasă.
Aceștia sunt pașii pe care trebuie să îi urmați în cazul în care schimbați anvelopele acasă
La orice schimbare de anvelope este necesară echilibrarea roților și implicit înlocuirea plumbilor. Veți avea nevoie de un cric și de cheia roților mașinii. Se recomandă verificarea stării anvelopelor și remedierea oricăror probleme (înțepături, cuie sau șuruburi înfipte). În plus, trebuie verificate și jantele, cel puțin vizual, iar dacă se constată ca sunt strâmbe sau au formă ovală, trebuie îndreptate.
La montarea rotilor la loc pe masina trebuie avut în vedere dacă anvelopele au sens de rotație specificat. Apoi, se recomandă ca anvelopele să se monteze în aceleași poziții cum au fost anterior puse pe masina (daca nu sunt noi), pentru a păstra amprenta acestora pe asfalt. Cea mai bună performanță se obține dacă nu se inversează sau încrucișează anvelopele, contrar practicilor.
Cat vă costă schimbarea anvelopelor de iarna?
La o simplă căutare pe Google cu trimitere către un site specializat veți putea observa că prețurile pentru demontarea și montarea ulterioară a rotilor sunt destul de piperate, chiar și dacă faceți operațiunea doar de două ori pe an.
Costurile unui pachet complet variază între 35-50 lei pentru roata unui autoturism, iar prețurile cresc, bineînțeles, în funcție de dimensiunea roții și a vehiculului în cauză. Un pachet complet include următoarele servicii: demontat roată, demontat anvelopa existentă, montat anvelopa nouă verificat jantă, verificat plumbi, echilibrat roată și montat roată nouă.
Schimbarea anvelopelor auto cu tot cu jante
Dacă schimbul de roți este atât de costisitor și implică și un drum periodic (chiar și de două ori pe an) la vulcanizare, acolo unde petreceți un timp prea mare pentru o operațiune pe care ați reuși foarte bine să o faceți și acasă, de ce nu optați pentru o variantă mai facilă? N-ar fi mai avantajos pentru dumneavoastră să schimbați anvelopele cu tot cu jante chiar în liniștea și confortul casei?
Costuri jante și înlocuirea anvelopelor cu totul
O janta din fier simplu poate costa de la 150 lei până la maximum 300 de lei. Așadar, 5 jante v-ar putea costa între 750 și 1500 de lei. Alternativ, am menționat anterior faptul că un schimb de anvelope cu pachet complet va costa în jur de 35-50 de lei. După un calcul simplu, acest cost se poate ridica la 11 -12 schimburi de anvelope cu tot cu janta, iar în acest fel ați reuși să amortizați costul unui set de jante de 750 de lei.
Avantajul schimbului de anvelope cu tot cu janta ar fi că nu este necesară deplasarea la vulcanizare. Schimbul îl puteți face în fața blocului sau în fața casei și puteți folosi un cric și cheia de roti din dotarea masinii.
Un alt avantaj pe care îl puteți lua în considerare îl constituie faptul că roata este deja echilibrată, deci nu mai este necesară echilibrarea acesteia. De altfel, costurile per total sunt mult mai mici dacă optați pentru alternativa schimbării roților cu tot cu jantă.
Chiar dacă prețul inițial al unei jante este mai mare, schimbul cauciucurilor la vulcanizare vă va costa dublu, fiind necesar cel puțin de două ori pe an. Altfel spus, puteți alege să plătiți o singură dată maximum 1500 lei pentru jantele dumneavoastră pe care ulterior să le schimbați acasă sau puteți alege să plătiți până la 3000 lei pe an pentru schimbatul roților la personalul autorizat al vulcanizării.
2 comentarii
Salut,
O roata trebue echilibrata in mod constant pentru ca uzura cauciucului nu este una uniforma asa cum crede toata lumea :)Iesi mai ieftin daca ingnori vibratiile din volan..
Uzura rotilor din fata fata de cele din spate nu este aceiasi decat la masinile 4×4 permanent deci nu vad cum se uzeaza uniform daca pastrezi aceiasi asezare a rotilor. Eu personal le las pe aceiasi parte dar le mut in fiecare sezon pe cele din spate in fata; in cinci ani si 100 000 km s-a dovedit cea mai eficienta metoda pentru a pastra o minima
Plus mai este avantajul ca pentru anvelope de vara am jante de aliaj si sunt pe 16, iar un cauciuc de iarna pe dimensiunea aia e deja din alt film cand ne uitam la preturi. Asa am cumparat un set de jante second si cu niste anvelope bune pe 15 am iesit in aceeasi bani cu unele pe 16. Plus ca operatiunea de montare/echilibrare la o janta de aliaj este mai scumpa ca la una de tabla, deci recuperarea investitiei este si mai rapida 🙂