Soferii din Bucuresti au la dispozitie 140 de spatii cu mai mult de 8.000 de locuri de parcare, care pot fi ocupate pentru preturi cuprinse intre 1,5 lei si 2,5 lei pe ora pe perioada zilei, conform Administratiei Strazilor.
Tariful de 1,5 lei pe ora a fost stabilit prin hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB).
Din cele 8.000 de locuri de parcare, 276 sunt reprezentate de permise pentru institutii publice, 559 sunt destinate persoanelor cu handicap, 785 sunt locuri de parcare pentru riverani, restul fiind reprezentat de locuri de parcare publice.
In ceea ce priveste locurile de parcare de utilitate generala realizate de primarie prin investitii de infrastructura, exista in jur de 800 de locuri, dintre care 146 se afla pe Bulevardul Aerogarii, 450 au fost realizate odata cu Pasajul Basarab, 70 de locuri se afla sub Pasajul Pipera si 136 pot fi gasite la obiectivul de investitii Doamna Ghica-Chisinau.
Cea mai nou deschisa parcare din Bucuresti este cea de la Universitate, care cuprinde 425 de locuri pentru masini si 21 pentru motociclete. Preturile sunt de 2,5 lei pe ora in timpul zilei, pana la ora 20.00, si de 1 leu pe ora in intervalul orar 20.00 – 6.00, acelasi tarif fiind aplicat si in weekend.
Pana la inceputul lunii decembrie, accesul in parcare este gratuit.
Soferii care doresc sa achizitioneze abonamente lunare, cu timp nelimitat de parcare, trebuie sa plateasca 499 de lei in cazul autoturismelor si 199 de lei in cazul motocicletelor.
Mai exista si un alt timp de abonament, cu un interval de timp pentru parcare de 10 ore, pentru pretul de 349 lei. Pentru perioada noptii, pretul este de 149 de lei lunar.
Primaria municipiului Bucuresti are in plan inceperea lucrarilor pentru parcarea de la Edgar Quinet, care va avea in jur de 320 de locuri disponibile si care va face legatura cu parcarea de la Intercontinental, care are 1.300 de locuri de parcare.
“Dupa finalizarea parcarii de la Edgar Quinet, vom avea in centrul Capitalei peste 1.600 de locuri de parcare. Ulterior, vom elimina parcarile ilegale, pe trotuare sau pe prima banda de circulatie, si vom fluidiza traficul in zona centrala”, a spus directorul de investitii al municipalitatii, Bogdan Hreapca.