Stirile arata scumpiri foarte mari, altfel nu ar mai fi stiri. Noi nu trebuie sa le credem, cel putin nu in totalitate. Intr-adevar, se vor scumpi politele, intrebarea este: chiar atat de mult?
Adevarul il putem afla doar daca privim in trecut. Iata cum au evoluat preturile in ultimii 4 ani.
Din 2012 pana in 2014, preturile au crescut cu aproximativ 30%. In 2012 preturile au fost mai mici ca in 2011 ca atare, in 2013 scumpirea a fost resimtita mai puternic. In 2014 scumpirea e relativ mica.
Pe baza acestei analize, am facut o previziune: rca mai scump cu 15 % in 2015.
Astfel, daca un sofer de 33 de ani din Bucuresti, ce conduce o Dacia Logan a platit in 2014- 380 de lei pentru polita RCA, in 2015 va plati in jur de 437 de lei.
Si inca un un lucru… gata cu negocierea tarifului rca. E cunoscuta practica de a mai negocia tariful politei RCA cu vanzatorul. La fel de cunoscut este si razboiul reducerilor dintre brokeri.
De la anul, gata cu targuiala, conform deciziei Autoritatii de Supraveghere Financiara. Polita RCA va costa la fel peste tot: asigurator sau broker, online sau in agentie.
Totusi, suntem pe calea cea buna. Clientii inteleg mai bine sistemul bonus-malus. Orice dauna, indiferent de marimea ei inseamna rca mai scump, iar lipsa daunelor inseamna un pret mai bun la RCA.
25 de comentarii
Si cu pacaleala de cei sub 27 de ai platesc 350% polita fata de cei de peste 35 de ani? Care apropo, au mai putine daune usoare, intradevar, dar la capitolul daune grave sunt fruntasi!
Alta porcarie a sistemului de asigurari din Romania. Intr-adevar tinerii teribilisti care abia au luat permisul ar trebui sa aiba tarife mai mari pentru ca reprezinta categoria cu cel mai mare risc. Insa nu are legatura directa varsta. Deja la 25 ani poti sa ai 7 ani de experienta la volan si sa fi un sofer precaut. Ar fi mai corect ca tarifele sa fie in functie de vechimea permisului auto. Ca poate unu isi ia permis la 30 de ani si e la fel de „incepator” ca unul de 18. Al doilea lucru care merita mentionat sunt tarifele foarte mici pentru pensionari pe motiv ca acestia circula foarte rar. Degeaba circula mai rar daca atunci cand o fac nu mai au nici un reflex, abia mai vad drumul si reprezinta un pericol atat pentru ei cat si pentru ceilalti participanti la trafic sau pietoni. La fel si cu capacitatea motorului: un teribilist poate sa ruleze la viteze mari si cu o masina cu motor de 1.4 (100cp). Nu ii trebuie bolid ca sa fie iresponsabil si sa creada ca e in Fast and Furious.
Nu stiu ce sa soun Alex. Nici macar varianta cu vechimea permisului nu e valabila. Poti sa iei permisul la 18 ani si sa incepi sa conduci abia peste 10 ani, deci ajungem la 30 de ani cu vechime de 2 ani-lumina.:) Deci…si asta(vechimea permisului) ar trebui pusa sub semnul intrebarii. Acuma poate ar trebui sa se dea un chestionar sa se determine gradul de smechereala al fiecaruia.Si sa se plateasca RCA-ul in functie de asta!…glumeam!
sau la inceput sa nu pleci cu malus pentru ai 25 ani, ci doar dupa ce faci un accident. Oricum masurile astea sunt facute ca sa ascunda adevaratul posesor, deci catre evaziune. Daca eu cumpar o masina si olas pe vechiul proprietar ca nu vreau sa platesc taxa de prima inmatriculare, sau o inregistrez pe un parinte… sunt oare strazile mai sigure?
De ce nu se tine cont de gravitatea daunelor in sistemul bonus-malus?
Mi se pare corect ca fiecare neatentie sa fie taxata, dar sa fie taxata corespunzator. In momentul de fata fie ca provocam un accident din care rezulta o minora sgarietura, fie ca provocam unul in care rezultatul e dauna totala suntem taxati la fel. Vi se pare normal un astfel de sistem?
Cum ar fi sa dam acceasi pedeapsa unui om care fura un ou ca si celui care omoara un om?
Tot sistemul de asigurari e conceput pe un singur criteriu : profitabilitatea asiguratorilor. Restul conteaza mai putin (corectitudine, preturi raportate la criterile care conteaza, interesul clientului, etc). Mai grav e ca cica „ies in pierdere” cu RCA-ul auto.
si eu sunt de acord, cred ca suntem ultimul stat din UE care are cilindreea ca si parametru la taxele legate de masini (inclusiv RCA). Plus la RCA sistemul e aberant: daca lovesti 2 oglinzi in evenimente separate esti bun de plata, dar daca faci zob 3 masini de lux in acelasi eveniment esti doar pe jumate atat de vinovat.
„Totusi, suntem pe calea cea buna” , „In 2014 scumpirea e relativ mica.” Pe bune? Tot sistemul de asigurari e o porcarie in momentul de fata. In primul rand ar trebui sa fie in raport cu veniturile romanilor. Nu conteaza ca in afara costa mai mult. Nu suntem in afara, suntem in Romania. 2. In momentul de fata nu se ia in considerare cel mai important lucru – valoarea masinii. Nu mi se pare corect ca un proprietar a carui masina valoreaza 1000 Euro sa plateasca la fel ca unul a carui masina valoreaza 10000 sau 100000. 3. Toate masurile ASF-ului au fost luate din cauza ca au furat asiguratorii si nu au mai avut bani pentru fondul de despagubiri. Asa ca s-au gandit (cum se face in Romania de obicei) sa ne mareasca noua taxele. 4. Din moment ce o sa fie acelasi tarif peste tot, o sa aveti o scadere foarte mare a numarului de clienti. Nu vad rostul sa dau comanda online cand pot sa iau la acelasi pret de la o agentie situata la cateva sute de metri si primesc asigurarea pe loc. Si sunt sigur ca foarte multi o sa faca la fel. Probabil singurul motiv pentru care cautau o alternativa online era reducerea mai mare pe o puteati oferi. PS: Aceste opinii nu va vizeaza in mod direct. Vizeaza toti brokerii fie online fie offline. Pana acum am fost multumit de serviciile voastre. Din pacate se puteau face mai multe in aceasta privinta daca exista interes. In situatia de fata eu personal consider ca singurii care castiga sunt asiguratorii si ASF-ul iar cei care pierd cel mai mult sunt clientii care platesc sume foarte mari pentru servicii de proasta calitate (n cazuri cand asiguratorii nu despagubesc) urmati de brokerii online care vor avea si ei de pierdut incepand cu 2015.
Pretul asigurarii e in functie de valoarea masinii… LA CASCO, nu la RCA. ca daca ai masina de 1000 de euro nu inseamna ca nu poti face pagube unei masini de 70 000 de euro.
„Din 2012 pana in 2014, preturile au crescut cu aproximativ 30%”. Voi glumiti? Eu in octombrie 2013 am platit 470 RON/RCA/un an si in octombrie 2014 am platit 1050 RON. Asta e 30%? Si doar in ultimul an, nu din 2012.
Buna ziua,
Noi am analizat prima medie de asigurare. Pentru anumite categorii de soferi pretul creste mai mult, pentru altele mai putin.
Treaba cu bonus malus este un cacat am avut o masina 5 ani aveam bonus malus foarte bun si cand mi-am cumparat o a doua masina nu sa luat in calcul bonus malus deci minciuni peste minciuni
Conform legilor existente, asiguratul la solicitarea lui primeste o adeverinta de la asigurator cu care poate dovedi ca nu a provocat daune. Cu acest document poate transfera bonusul la noua masina.
Buna ziua,
Clasa de bonus se poate transfera. Trebuie sa contactacti asiguratorul pentru a obtine o adeverinta din care sa rezulte clasa de bonus pe care ati avut-o.
ca a iesit iohannis presedinte a iesit lumea in strada!!! ca se scumpesc toate de la 1 ianuarie nu iese nimeni in strada!!! gandim si noi un pic?!!?!?
NU.
ar tb. reformat RCA-ul, sa nu mai fie cum este acuma, adica sa fie asigurat cel care te accidenteaza, ci sa se asigure fiecare pentru el, daca te-a lovit unul, sa te repari pe asigurarea ta, in felul asta fiecare va fi interesat sa-si plateasca aceasta asigurare si vor dispare asiguratorii tepari, gen Carpatica, Eurions et co.
Eventual, pentru ca suntem romani si avem mentalitate de greieri, sa fie si obligatorie.
Eu cred ca ar trebui asigurate persoanele in sine, nu fieroaicele, adica mai mult mi-ar conveni sa platesc o polita anuala pe numele meu care sa acopere evntual si ceva de sanatate dar in acelasi timp sa ma acopere in momentul in care ma urc la volanul oricarei masini. Sa fim seriosi… Asiguram fiare cand accidentele le produc conducatorii auto… Masina in sine mi se pare o idiotenie sa o asiguri cu RCA… Cu aceasta solutie nu ar mai fi nevoie ca fiecare autovehicul sa aiba asigurare in caz ca se intampla ceva.. Practic masina fara mine nu circula… Iar daca sufera un accident in trafic probabil sunt si eu la volan… Trebuie sa cotizam la fiecare 6/12 luni la un sistem idiot si defect indiferent daca vom circula sau nu tot acest timp cu masina respectiva…tot acest sistem este facut ca sa sustinem pe banii nostrii toti idiotii care nu sunt responsabili in trafic… Ca sa devenim mai responsabili in trafic si sa ne gandim de 3 ori cand facem o depasire, cred ca un nou sistem de asigurare bazat pe asigurarea conducatorului auto ar fi mai eficient si in momentul in care repetat acel conducator ar tot produce accidente, va ajunge sa plateasca sume pe care poate nu va putea sa si le permita… Mai BINE.. Daca nu e capabil sa mearga cu BMW-ul ca cel cu Loganul atunci sa stea acasa.. Sau sa isi plateasca singur pt. prostiile lui.. Nu sa ajungi obligat sa platesti salariul pe 1 luna, ca sa poti circula cu masina pana la data de.. Asta clar daca folositi masina in fiecare zi, eu in cazul meu pierd aprox 10 ron in fiecare zi cand nu circul cu masina iar in ultimii 10 ani nu am avut nici un fel de accident..Cerem sume exorbitante pt Romania la tinerii pana in 30 de ani, in avans chiar, ii vedem deja vinovati pt producerea tuturor accidentelor… Acum sunt si copii fara minte, dar nu toti.
Sistemul este absolut ridicol. Am permis de 7 ani, nu am avut niciodata vreun incident, si am condus de cand am luat permisul.
In momentul de fata am o masina cu motor 2.8, pentru care platesc 1500 lei asigurarea pe 6 luni. Conform caror calcule sunt eu incepator? In mod sigur sunt mai multi care au facut accidente si totusi platesc mai putin decat mine.
Calculul pentru o masina cu motor 1.3 (corsa) ma costa 1000lei pe 6 luni.
La fel de ridicol.
Ultima polita RCA a fost facuta cu 800 lei….acum cea mai ieftina 1500.
Traim in romania.
vom ajunge in curand sa stam cu masinile in parcari.Rusine Romania!!!
Si eu am cumparat anul trecut o masina, si nu mi-a fost transferat indicele de B/M de la vechea masina. Cum pot beneficia de acest lucru, dat fiind ca am avut diverse firme de asigurari!?
Pentru a putea beneficia de clasa de bonus aferenta istoricului dumnevoastra fara daune, va recomandam sa va adresati asiguratorului si sa prezentati copii ale documentelor de instrainare a vehiculului detinut anterior, solicitand acordarea clasei de bonus conform prevederilor legale in vigoare.