In momentul in care un sofer incheie un Casco la o companie de asigurari, poate intalni doua situatii: fie asiguratorul il incurajeaza sa isi repare masina in momentul in care are o dauna la un service partener, fie ii ofera libertatea de a alege service-ul la care vrea sa isi faca reparatii. In cazul din urma, prima de asigurare poate creste.
In cazul RCA, asiguratorul nu are voie prin lege sa impuna un anumit service in care sa se faca reparatiile. In schimb, in cazul Casco, fiind vorba de o asigurare facultativa, exista mai multa libertate de miscare pentru companii, care pot impune diverse clauze.
Avantajul unui Casco in cazul caruia exista o lista de service-uri partenere spre care sunt indrumati clientii este reprezentat de faptul ca soferul isi recupereaza masina imediat ce reparatia a fost finalizata, fiind primit acceptul de plata de la compania de asigurari, iar plata efectiva putand sa fie facuta si la o data ulterioara.
In momentul in care service-ul este ales de client, service care nu este partener al companiei de asigurari, clientul trebuie in general sa astepte pana in momentul in care compania realizeaza plata catre service sau sa plateasca din banii proprii suma necesara pentru reparatii, pe care o recupereaza ulterior de la compania de asigurari.
Reducerile care pot fi acordate in momentul in care clientul accepta service-ul pot ajunge si la 18% din valoarea politei Casco. Alti asiguratori elimina fransiza in momentul in care clientul este de acord cu realizarea reparatiilor intr-un service partener.
Companiile de asigurari motiveaza oferirea acestor beneficii prin prisma necesitatii de a avea sub control costurile pe segmentul de Casco, avand in vedere faptul ca rata daunei pe Casco este peste 100%.