Asociatia Producatorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) sustine ca programul Rabla nu mai este util innoirii parcului auto din Romania si propune sistarea acestuia în 2015.Presedintele Consiliului Director al asociatiei, Ernest-Virgi Popovici declara: „Programul Rabla dureaza de ceva vreme, au fost discutii si in anii precedenti cu privire la cuantum, la numar, la durata. In prezent asociatia are un punct de vedere comun, de sustinere a acestui program si pentru anul viitor, in 2014. Dar in ipoteza in care acest program se va derula si Guvernul va decide acest lucru, am dori să fie ultimul an in care acest program sa se mai desfasoare. (…) Suntem de acord cu mentinerea valorii, respectiv de 1.500 de euro pe tichet, si ca volum un numar similar de tichete cu cel din 2013”.
Intre 2005 şi 2012 au fost casate aproximativ 450.000 de masini şi au fost vândute 216.000 de autoturisme conform datelor furnizate de APIA.
Popovici mai spune ca pentru anul 2014 cel mai bine este ca programul sa inceapa la jumatatea lunii februarie.
„Pentru 2015, cand acest program nu mai dorim sa se desfasoare si nu consideram ca mai are vreo utilitate, iar intreaga industrie auto este de acord cu acest lucru, sustinem si deja am avut discutii, atat la ministerul de Finante, cat si cu cei de la ministerul Mediului, ca va trebui inlocuit actualul sistem de calcul al impozitului in functie de capacitatea cilindrică cu un impozit calculat in functie de nivelul de poluare, norma Euro, emisia de CO2 si vechimea autoturismului. Bineinteles, asta nu are nicio legatura si nu înlocuieste timbrul de mediu” a spus Popovici.
El afirma ca APIA mai este de acord cu derularea programului inca un an pentru ca sistarea acestuia nu poate fi anuntata „peste noapte”.
Presedintele APIA a dat exemple de state care au avut programe similare si care au introdus ulterior alte tipuri de masuri. Aceste state au sustinut vanzarile de masini noi, electrice si a tehnologiilor noi, care, in Romania pot fi sprijinite de membrii asociatiei APIA.