Initiatorii proiectului de Hotarare de Guvern au propus initial obligatia de a introduce pe piata benzina cu un continut de biocarburant de minim 6% in volum.
Ulterior acestia au semnalat posibilitatea aparitiei unor “disfunctionalitati la nivelul pietei carburantilor”.
Printre aceste disfunctionalitati s-a observat “existenta impedimentelor de natura tehnica constatate in utilizarea acestui tip de benzina de catre autovehiculele aflate in circulatie, produse in general anterior anului 2000.
Practic, daca s-ar fi sarit de cota de 6%, petrolistii ar fi trebuit sa introduca pe piata doua tipuri de benzina, unul pentru masinile mai noi care permit o astfel de pondere a biocomponentelor, si un tip de benzina pentru masinile mai vechi.
Cota de biocarburanti din benzina comercializata in Romania a scazut de la 5% la 4.5% incepand cu 1 ianuarie 2014, potrivit hotararii de guvern publicate luni in Monitorul Oficial.
Pentru motorina, cota de biodiesel ramane de 5% pana la 1 ianuarie 2016 cand va atinge cota de 6,5%.