Romanii au inceput sa fie interesati din ce in ce mai mult de cumparaturile pe care le pot face online, unul dintre segmentele de achizitie fiind si asigurarile. Astfel, in Romania, cumpararea politelor prin intermediul internetului reprezinta 5-6% din piata de retail pe anul 2011.
Comparativ, in Europa Centrala si de Est, media pietei online este de 20-25% din zona de retail. In Ungaria de exemplu, achizitia de asigurari online reprezinta 60% din piata de retail.
Pe de alta parte, companiile si brokerii de asigurari investesc din ce in ce mai mult in prezenta si in promovarea online, nu doar prin site-uri proprii, ci si prin colaborari cu diverse alte entitati existente pe internet.
In Romania, politele sunt achizitionate online in special in orasele mari, si anume: Bucuresti, Cluj, Timisoara si Constanta.
Cele mai cautate polite online sunt cele RCA, avand in vedere faptul ca acestea sunt asigurari standard, iar procesul de calcul al pretului si ulterior cel de achizitie sunt mult simplificate si la indemana oricui.
In schimb, alte asigurari, cum ar fi cele Casco, sunt mai greu de transpus in mediul online, avand in vedere faptul ca mai exista si alte proceduri atasate, fara de care polita nu poate fi incheiata. In cazul de fata, inspectia de risc. Exista insa solutii, asa ca atunci cand clientul cumpara online un Casco, el se va prezenta ulterior la un anumit punct de efectuare a inspectiei de risc.
Daca soferul nu se prezinta pentru aceasta inspectie, fransiza Casco ramane la o valoare foarte mare, de exemplu 1000 de euro.
Si alte asigurari pot fi achizitionate online, cum ar fi asigurarile de locuinta sau cele medicale de calatorie. In cazul altor asigurari, potentialul client completeaza un formular cu cateva informatii de baza, dupa care acesta va primi o oferta pe email, din care poate alege polita care i se pare cea mai avantajoasa.