Motociclistul este asociat de cele mai multe ori cu baiatul rau din filme, care este rebel, nu are prea multe probleme in viata, este dispus sa joace totul pe o singura carte si sa isi transforme fiecare ora din viata intr-o aventura in care conceptul de adrenalina devine absolut.
Ca in fiecare an cand vine vremea mai calda reincep discutiile despre motociclisti, pentru ca isi scot “motoarele” din garaje si ies in trafic. Prilej pentru manifestari de responsabilizare a soferilor, rugati sa fie atenti in trafic. Soferi care, majoritatea, raspund la acuzatiile de nefolosire a oglinzilor retrovizoare prin acuze de iresponsabilitate si mers haotic din partea motociclistilor.
Apare inclusiv impartirea in doua categorii – soferi si motociclisti – pe baza “aia sunt de vina!”/”Ba ailalti!”.
Soseaua este a tuturor. Soferi si motocilisti. Fiecare trebuie sa fie constient ca nimeni nu are o mai mare grija de el, decat el insusi.
Faptul ca unii motociclisti se dau in spectacol prin oras si risca aiurea e problema lor. Se presupune ca sunt constienti de riscuri si si le asuma. Faptul ca soferii acuza motociclistii ca merg aiurea si ca n-au timp sa-i vada e fortat. E posibil sa fie vorba aici si de putina ipocrizie, combinata la unii cu frustrare.
Sunt soferi care conduc de mult timp. Merg zi de zi la serviciu si inapoi si pe unde mai au treaba. De cate ori au avut o situatie critica – adica accident, aproape accident, evitare la limita – cu un motociclist? Si cate situatii critice au avut cu alti soferi? Multe. Niciodata accident, dar de multe ori au fost aproape de busituri care ar fi putut fi mai usoare sau mai grave.
Motociclistii sunt parte integranta din trafic. Sunt oameni care merg ca noi toti pe strada, cu singura deosebire ca ei prefera sa tina motorul intre picioare, nu in spate sau in fata. Nu pot fi acuzati ca sunt iresponsabili in trafic.
Ramane de vazut cat de adevarata este aceasta descriere a motociclistului. Da, e viata lui si face ce ii trece prin cap. Cu precizarea ca trebuie sa se gandeasca ca nu e singur pe strada si ca daca e sa moara nu trebuie sa ii implice si pe altii.
Cateva date referitoare la accidentele din Romania:
Un deces la trei zile şi 3.000 de răniţi pe an.
Este o statistica sumbră a Poliţiei Rutiere, referitoare la accidentele de motocicletă.
Aceeasi statistica ne spune că peste trei sferturi dintre responsabilii accidentelor sunt tineri de până în 35 de ani.
Motocicliştii cu vârste între 18 şi 25 de ani sunt principalii vinovaţi de producerea accidentelor, reiese din raport.
Principala cauză a tragediilor de pe şosele este viteza.
Nu demult un tânăr a fost prins conducând cu peste 220 de kilometri la oră.
Un constănţean de 19 ani a stabilit recordul – peste 230 de kilometri la oră.
Şi cei sub 18 ani, posesori de mopede, au comis peste 100 de accidente.
A doua cauză, după viteza neadaptată, este conducerea imprudentă, urmată de neacordarea de prioritate vehiculelor şi de neasigurarea în momentul schimbării benzilor.
Nu în ultimul rând, sunt mulţi posesori de motociclete care se urcă în şa după ce au consumat băuturi alcoolice.
De cealaltă parte, motocicliştii susţin că întâmpină mari probleme din cauza şoselelor din România.
Gropile sunt de cele mai multe ori fatale, chiar şi atunci când o motocicletă rulează cu o viteză medie.
Apariţia bruscă a animalelor domestice în faţa motocicletelor provoacă, de asemenea, numeroase accidente.
3 comentarii
Bun comentariu dar acest articol ar trebui sa fie citit de toti soferii. Anexat la orice polita de asigurare, sau adaugat o fraza pe polita de asigurare ATENTIE LA MOTOCICLETE .
Sa mai citim ultimele doua rânduri. Câti motociclisti conduc ‘preventiv’? Cei care ma depasesc în pasajul Obor, circulând printre masini si perete? Daca am o explozie de cauciuc, ce sanse are motociclistul care tocmai ma depaseste?
Am permis din 1982, înca n-am lovit nici un motociclist. Putini dintre cei pe care i-am vazut pe sosea merita respect. Ceilalti ‘o cauta cu lumânarea’.
o masina normala ia suta in 13-15 secunde
o motocicleta in 6-7 secunde
asa ca nu mai dati vina pe soferi ca nu se uita in retrovizoare