Cu toate ca reprezinta doar 3% din vehiculele de pe drumurile europene, autoutilitarele sunt reponsabile pentru un sfert din emisiile de CO2, arata o analiza realizata de Federatia Europeana Transport si Mediu (T&E).
Intre 1990 si 2010 emisiile de CO2 ale autoutilitarelor au crescut cu 36% la nivelul Uniunii Europene.
„Eficienta consumului pentru autoutilitare a stagnat in ultimii 30 de ani, iar in timp ce SUA au stabilit rapid standarde pentru camioanele americane, Europa bate pasul pe loc. Standardele de eficientizare a consumului vor micsora costurile pentru carburanti, vor reduce importurile de petrol si vor diminua emisiile asociate schimbarilor climatice’, a declarat William Todts, ofiter de politici publice in cadrul T&E.
Comisia Erupeana a publicat recent strategia pentru emisiile de CO2 ale autoutilitarelor. Accentul a fost pus pe nevoia de a reduce consumul de combustibil si emisiile acestor vehicule, insa nu s-a propus nicio masura concreta in acest sens.
Eficienta consumului s-ar putea inbunatatii cu peste 35% daca ar fi introduce standard pentru autoutilitare. Acest lucru inseamna o economie de peste 14.000 de euro pe an si de peste 150.000 de euro pe durata de viata a autovehiculului pentru transportatori. In plus, s-ar reduce considerabil emisiile de CO2, arata o analiza a T&E.