Opt companii auto japoneze si-au unit fortele pentru a crea motoare eco friendly si pentru a preintampina o concurenta acerba din partea rivalilor straini.
Doua universitati japoneze de prestigiu se vor alatura companiilor Toyota, Honda, Nissan, Suzuki, Mazda, Mitsubishi, Daihatsu si Fuji Heavy in dezvoltarea proiectului care isi propune sa reduca emisiile motoarelor pentru a se adapta unor standarde de mediu foarte ridicate. Pana in 2020, grupul care include Universitatea din Tokio si Universitatea Waseda planuiste sa dezvolte o tehnologie care poate reduce emisiile de dioxid de carbon ale motoarelor diesel cu pana la 30 de procente fata de nivelul din 2010.
Constructorii auto si-au propus sa adapteze tehnologia pentru scopuri comericale atat pentru motoare diesel cat si pentru motoare pe benzina, sperand astfel sa fie cu un pas inaintea constructorilor europeni de automobile si sa se adapteze reglementarilor de mediu din ce in ce mai dure.
Companiile auto japoneze au fost mult timp in avantaj atat in ceea ce piveste consumul cat si emisiile motoarelor , insa gigantii germani BMW si Volkswagen i-au ajuns din urma in ultimii ani, mai ales in cazul motoarelor diesel.
Desi cererea de masini electrice este in continua crestere, motoarele cu combustie interna raman princpala sursa de energie pentru masini in momentul de fata.
Masinile propulsate de motoare conventionale, cu ardere interna, vor reprezenta 89% din totalul de masini produse la nievl mondial in 2030, conform unui studiu realizat de Fuji Keizai Group.