Francezii de la Dacia cer guvernantilor sa faca investitii in infrastructura si sa diminueze impozitele pe munca.
Sefii de la Renault sugereaza autoritatilor ca miracolul exporturilor nu poate fi pastrat fara masuri concrete din partea statului roman.
Printre masurile sugerate de managerii francezi se gasesc Programul Rabla si descurajarea importurilor de masini vechi din strainatate.
Vanzarile Dacia asigura 8% din exporturile Romaniei iar peste granita au plecat in ultimii ani peste 2 milioane de autoturisme. Cu toate acestea cifrele nu compenseaza masurile insuficiente luate de Guvern.
Francezii nu renunta la investitia din Romania. Ei reamintesc insa autoritatilor ca au si variante mai ieftine. De exemplu, in Africa, costul cu mana de lucru este la jumatate fata de Romania.
Nemultumirile francezilor au fost legate anul trecut de intarzierea Programului Rabla. In plus, Romania a fost invadata de masini second-hand. Peste 200.000 de masini vechi au intrat în tara anul trecut, in timp ce Dacia a vandut in Romania doar 25.000 de autoturisme noi.
Prin programul Rabla, Dacia spera ca Guvernul sa acorde in 2014 mai mult de 20.000 de tichete, cate au fost finantate anul trecut.