Pretul autoturismelor diesel va creste din ce in ce mai mult pana la sfarsitul deceniului. Principalul motiv il repreziinta costurile foate mari pe care le presupune adaptarea tehnologiei la normele de poluare Euro 6 si Euro 7. Pentru masinile pe motorina solutiile tehnologice sunt mult mai scumpe decat pentru cele pe benzina, conform site-ului promotor.ro
Filtrele de particule sunt mai complexe si au preturi mai ridicate pentru motoarele diesel. Aceslasi lucru se aplica si in cazul noilor tipuri de catalizatoare cu reducere selectiva (SCR),care au nevoie de o filtrare mai fina si de folosirea unor substante costisitoare pentru neutralizarea emisiilor de tip Nox.
Costurile estimative vor fi de minim 1.000-2.000 de euro pe automobil iar aceste tipuri de catalizatoare vor fi standard de la clasa compacta in sus. De asemenea, costurile ulterioare de intretinere vor fi mai mari iar performanta motoarelor va fi afectata.
La acestea se mai adauga si presiunile din cadrul Parlamentului European de a creste taxa pe diesel precum si cresterea pretului motorinei pe fondul capacitatii de rafinare a petrolului pe plan european.