Timbrul de mediu, desi menit sa descurajeze importul de masini vechi, are un efect exact invers pentru piata auto, conform dealerilor de masini noi, dar si dupa spusele vanzatorilor de masini la mana a doua.
Vanzarile auto au inregistrat o scadere de 23% dupa primele 7 luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Dupa parerea directorului general al dealerului auto Radacini Motors, Nicolae Sorescu, situatia de pe piata auto romaneasca este una dezastruoasa: “Este o catastrofa. Nu mai departe de luna iulie, peste 27.000 de autoturisme second-hand au fost importate in Romania, dintre care cel putin peste 17.000 de bucati au peste 11 ani vechime”.
In primele 8 luni ale anului au fost inmatriculate mai mult de 127.000 de masini la mana a doua, cu 49% mai multe comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
“Practic, facem Programul Rabla ca sa aducem alte rable sau nu stiu ce sa facem. In orice caz, e un esec total si o catastrofa acest timbru de mediu care permite aceasta infuzie de masini second-hand.”, a mai adaugat Nicolae Sorescu.
Pe de alta parte, si vanzatorii de masini rulate considera ca timbrul de mediu afecteaza mecanismul pietelor auto, atat in ceea ce priveste masinile second-hand, cat si cele noi.
Institutia convinsa insa de rolul pozitiv al timbrului de mediu este Administratia Fondului de Mediu, care considera ca noua taxa descurajeaza importul de masini mai vechi de 10 ani sau autovehicule non-Euro, Euro 1 sau Euro 2.