Dacia a avut o crestere de 5,8% in primele 8 luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada din 2012, ajungand la 62.829 unitati, aceasta fiind una dintre cele mai semnificative cresteri de pe piata auto, alaturi de cea inregistrata de Toyota.
Cresterea este cu atat mai remarcabila cu cat contextul prezinta o piata auto franceza in scadere cu 10% in perioada ianuarie – august. In primele 8 luni ale acestui an, au fost comercializate 1,4 milioane de autoturisme, comparativ cu 1,55 milioane in aceeasi perioada a anului trecut, pe baza informatiilor oferite de Asociatia Constructorilor Francezi de Automobile.
Dacia a inregistrat in primele 8 luni ale anului o cota de piata de 4,47%, in conditiile in care cota de piata de anul trecut era de 3,83% in aceeasi perioada a anului trecut.
Marca auto care a inregistrat o crestere apropiata ca nivel de Dacia a fost Toyota, care a inregistrat o crestere a inmatricularilor in Franta de 5,8%, ajungand la 48.070 unitati.
Pe de alta parte, vanzarile la nivelul grupului Renault au inregistrat o scadere de 7,9% in perioada ianuarie – august, ajungand la 350.286 autoturisme, in timp ce marca Renault a avut de asemenea o scadere de 10,4%, la 287.457 unitati.
Si Volkswagen, cel mai mare producator auto european, s-a confruntat cu o scadere de 10,7%.
Scaderi in perioada analizata au fost inregistrate si de Mercedes – Benz (-3,8%), de Audi (-6%) si de BMW (-3,1%).