Romania se situeaza inaintea altor tari europene in ce priveste comenzile online de asigurari auto, arata un barometru privind comportamentul consumatorului realizat de Google, TNS Infratest si IAB Europe. Astfel, 22% dintre romani isi achizitioneaza politele de asigurare auto pe internet, in timp ce doar 19% dintre italieni, 15% dintre greci si 7% dintre austrieci isi comanda asigurari auto online.
Astfel, Romania se apropie foarte mult de media europeana de 26% in ce priveste achizitionarea politelor auto online.
Inainte de a incheia o asigurare auto, 72% dintre romani se documenteaza pe internet, fata de numai 54% dintre greci. Aparitia comparatoarelor de preturi, care ofera tarifele asiguratorilor in timp real, a transformat mediul online intr-un bun instrument de verificare si de comanda rapida a politelor auto.
“Cifrele publicate de Google ne dovedesc ca romanii au din ce in ce mai multa incredere sa compare preturile asigurarilor si sa le comande online. De asemenea, ne arata ca sunt mai atenti cu timpul pe care il au. De exemplu, o comanda de RCA pe www.rca-ieftin.ro dureaza doar 3 minute, iar apoi polita vine unde a solicitat clientul, cu livrare gratuita, fara ca el sa mai depuna vreun efort”, a declarat Valentin Radu, director de marketing al Pintilie Broker de Asigurare.
De asemenea, 61% dintre romanii care cumpara asigurari cauta ofertele de pret folosind motoarele de cautare, in timp ce doar 5% se documenteaza folosind telefonul mobil.
In ceea ce priveste impartirea pe sexe, balanta inclina usor in favoarea barbatilor. Astfel, 26% dintre cei care cumpara asigurari auto online sunt barbati, iar 17% sunt femei. Cu toate acestea, femeile se documenteaza pe internet inainte de achizitie intr-o proportie mai mare decat barbatii – 74%, fata de 71%.
La capitolul asigurari auto online, Marea Britanie si Ungaria ocupa locuri fruntase, cu 58%, respectiv 62% dintre polite facute pe internet. De asemenea, in Ungaria, 89% dintre persoanele care isi incheie asigurari se documenteaza online in legatura cu preturile, in timp ce 81% dintre britanici fac acelasi lucru.
„Studiul Consumer Barometer arata limpede cum internetul a devenit parte intrinseca din viata consumatorilor romani, iar pentru companii este un semnal clar ca internetul este portavocea lor catre clienti noi si existenti. Fie ca este doar un punct de analiza a ofertei sau chiar o destinatie finala de cumparare, prezenta online aduce beneficii imediate, palpabile, din care castiga intreg ecosistemul: utilizatorii, firmele si economia tarii”, spune Doina Costache, Head of Multiple Industries – Google Romania.