Importurile de masini la mana a doua a atins in iulie cel mai mare nivel inregistrat in ultimii trei ani, ajungand la 26.800 de unitati, cu 72% mai mult comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, conform informatiilor detinute de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor.
Cresterea majora este una neasteptata, avand in vedere faptul ca Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile se astepta ca importul de masini second – hand sa se diminueze odata cu intrarea in vigoare a timbrului de mediu din martie.
Insa, din moment ce taxa auto a crescut pentru masinile Euro 3 si Euro 4, soferii au inceput sa prefere in special autovehicule care apartin de Euro 1 si Euro 2, lucru care poate fi observat in statistici, conform directorului grupului Radacini, Nicolae Sorescu, grup in care sunt inclusi dealeri ai Chevrolet, Citroen, Mazda, Opel si Suzuki.
Sorescu considera ca importurile de masini second – hand nu pot fi echilibrate, din moment ce in tara noastra nu exista o fiscalizare corespunzatoare.
“Pe langa masinile vechi preferate acum pentru timbrul de mediu redus, sunt si multe masini cu preturi de 1000-13.000 de euro, ceea ce reprezinta o concurenta directa pentru automobilele noi”, a mai adaugat directorul grupului Radacini.
In lunile martie si aprilie, importurile auto au inregistrat o crestere de 50% si respectiv 60%, iar in mai si iunie, cresterea a scazut la 5% si respectiv 20%.